آرشیو شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۲۲
استان ها
۱۸

کوتاه

آغاز ساخت کنارگذر شرق و شمال شرقی شهرکرد

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت الله غفاری: شهردار شهرکرد از آغاز عملیات عمرانی کنارگذر شرق و شمال شرقی شهرکرد خبر داد.

نورالله غلامیان دهکردی، طول این کنارگذر را 15 کیلومتر از میدان قمر بنی هاشم (ع) تا جاده سامان عنوان کرد و افزود: امسال 9 کیلومتر از این محور توسط شهرداری شهرکرد و اداره کل راه و شهرسازی استان ساخته می شود.

وی افزود: در فاز نخست، ساخت کنار گذر شرق و شمال شرقی شهرکرد از میدان قمر بنی هاشم (ع) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی و آرامستان جدید این شهر در 2 باند و با عرض 12 متر اجرایی شده است. شهردار شهرکرد کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای ساخت فاز نخست این محور به طول 9 کیلومتر 140 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی پیش بینی کرد، در صورت مساعد بودن شرایط جوی فاز نخست طرح تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

راه اندازی کارخانه بازیافت پلاستیک کرج تا پایان امسال

دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: با افتتاح کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی (پیرولیز) تا پایان سال جاری، دفن سنتی این نوع زباله ها تا حد زیادی متوقف شده و این زباله ها طی فرآیندی تبدیل به سوخت مایع و سایر محصولات خواهند شد.

علیرضا رحیمی افزود: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود و افتتاح آن ضمن ایجاد درآمدهای پایدار، به حفظ و توسعه محیط زیست سالم کمک می کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این کارخانه، حدود 50 درصد زباله های جامد کارخانه کمپوست که عموما شامل مواد پلاستیکی هستند، طی فرآیندی تبدیل به سوخت مایع خواهند شد؛ از این رو با این روش از دفن بخشی از زباله ها جلوگیری خواهد شد.

پیشرفت 80 درصدی طرح توسعه میدان میوه و تره بار ارومیه

دنیای اقتصاد، ارومیه: مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری ارومیه از بهره برداری از طرح توسعه میدان میوه و تره بار در نیمه نخست امسال خبر داد. رضا جلیل زاده تصریح کرد: با حمایت هایی که از سوی شهرداری ارومیه برای توسعه این میدان میوه و تره بار انجام گرفته است هم اکنون این طرح از 80 درصد پیشرفت برخوردار است.