آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۹
اخبار کشور
۳

آیت الله صافی:تاکید اسلام بر فتح قله های بزرگ علمی است

استاد درس خارج حوزه در پیامی به همایش بزرگداشت و تجلیل از مرحوم استاد شریف زاده گلپایگانی گفت: اسلام احترام خاصی برای دانشمندان دارد، نشان از این است که این دین آسمانی از مسلمانان می خواهد که خودشان همیشه به سلاح علم و دانش مجهز بوده و قله های بزرگ علمی را فتح نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بخش هایی از پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

قال رسول الله صلی الله علیه وآله: من اکرم عالما فقد اکرمنی و من اکرمنی فقد اکرم الله.

اهمیتی که اسلام به فراگیری علم داشته و همچنین احترام خاصی را که برای دانشمندان دارد، نشان از این دارد که این دین آسمانی از مسلمانان می خواهد که خودشان همیشه به سلاح علم و دانش مجهز بوده و قله های بزرگ علمی را فتح نماید.

یکی از شخصیت های بزرگ علمی ما در دوران معاصر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمدباقر شریف زاده گلپایگانی بود. این بزرگوار دارای استعداد فوق العاده ای بود که به مراتب بالای علم و کمالات انسانی رسیده و در زمانی که موسس بزرگ حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حائری رحمت الله علیه، حوزه را تاسیس نمودند، یکی از شاگردان ممتاز و شاخص ایشان بوده؛ به طوری که معروف بود مرحوم آیت الله حائری به ایشان لقب فاضل معاصر داده بودند و همچنین مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی (قدس سره) از ایشان، همواره تجلیل و تکریم می نمودند.

حقیر ایشان را از نزدیک می شناختم و بر فضل و علم و کمالات و نیز استعداد ایشان آگاهی داشتم و تالیفات ایشان همه بر این فضل و کمال گواهی می دهند. الحق می توان او را مصداق یک عالم بزرگ دینی خواند که مردم را با اخلاق پسندیده و کمالات انسانی به راه راست و حقیقت هدایت می نمود و سیره علماء سلف را در ارتباط با مردم حفظ می نمود.

بزرگداشت این شخصیت بزرگ علمی دارای فوائد و ثمرات زیادی است که در تربیت جوانان ما موثر است. آنان می توانند با شناخت این عالمان متواضع و زاهدان خداشناس، الگوی بزرگی برای زندگی و حیات اجتماعی خود گرفته و راه صحیح آنها را ادامه دهند.