آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت:42 درصد از منابع بانکی به بخش صنعت اختصاص می یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 42درصد از منابع و تسهیلات بانکی به بخش صنعت اختصاص می یابد.

محسن صالحی نیا در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اصفهان میزان منابع و تسهیلات بانکی تخصیص یافته به بخش صنعت در سال گذشته را 106 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: افزایش این تسهیلات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای پول و اعتبار در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه دولت برای رشد تولید، پنج برنامه کوتاه مدت در دست اقدام دارد، افزود: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از جمله این برنامه هاست زیرا بخشی زیاد از عدم بهره برداری از ظرفیت های تولید به دلیل تامین نشدن منابع و تسهیلات بانکی است. صالحی نیا با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل کار و تولید در استان ها گفت: در این کارگروه ها تلاش می شود که با رفع برخی از مشکلات واحدهای تولیدی اعم از مالیات، بخشودگی جرائم و بیمه، زمینه مناسب برای جذب تسهیلات جدید فراهم شود.

وی افزود: این تسهیلات به واحدهایی که به دلیل تحریم ها و مشکلات بین المللی با کاهش سود مواجه شدند و تسهیلات دریافتی را در محل اعتبار و براساس موضوع تسهیلات مصرف کردند، و یا تعدیل نیرو نداشتند و با ارائه طرح های جدید می توانند نیروهای جدید استخدام کنند و همچنین واحدهایی که از دستگاه های دولتی مطالبات دارند و به دلیل همین مطالبات نتوانسته اند تعهدات قبلی خود را عملی کنند و واحدهای تولیدی که به دلیل عدم ثبات ارز و محدودیت های بین المللی به رکورد رسیدند پرداخت می شود.

صالحی نیا تصریح کرد: ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی براساس منابع داخلی بانک ها و با توجه به شرایط پیش بینی شده در آئین نامه مربوط در حال نهایی شدن است.

وی از افزایش توان صادرات محصولات واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: قصد داریم با ارائه تسهیلات به این بخش و فراهم کردن شرایط صادرات محصولات کیفی افزون بر نیاز داخلی، بتوانیم به رونق زنجیره تولید کمک کنیم. صالحی نیا حمایت از تولید داخلی، تشدید مبارزه با قاچاق کالاو جلوگیری از واردات بی رویه کالاها از جمله لوازم خانگی، انواع فولاد و تایر خودرو را از راهبردهای دولت در سال جاری برای رونق تولید ملی اعلام کرد. وی همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی بالای 60 درصد را از اولویت های دولت بیان کرد.