آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۶
جهان
۶

خبر کوتاه

وضعیت فوق العاده در تونس

باجی قائد سبسی، رییس جمهوری تونس ضمن اعلام وضعیت فوق العاده در کشورش طی یک سخنرانی به توضیح بیشتر در مورد این تصمیم و دلایل آن پرداخت. بر اساس گزارش منابع عربی، سبسی در نطق تلویزیونی خود گفت: شرایط دشواری در تونس ایجاد شده است که می توان آن را شرایط اضطراری و فوق العاده توصیف کرد. رییس جمهوری تونس با اشاره به اینکه شکاف های عدیده امنیتی در تونس وجود دارد، گفت: ما فکر می کردیم حملات تروریستی که در هتل باردو رخ داد، آخرین نمونه بود ولی این گونه نبود. وی با اشاره به اینکه دولت تونس وضع فوق العاده 30 روزه در این کشور اعلام کرده است، افزود: نیروهای مسلح تونس برای مقابله با حوادث تروریستی در وضعیت آماده باش کامل قرار دارند.

حکم جدید عباس

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در حکمی صائب عریقات را به عنوان دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش تعیین کرد و وی را جایگزین یاسرعبد ربه کرد که پیش تر این سمت را بر عهده داشت. عریقات 60 ساله مذاکره کننده ارشد فلسطینی در مذاکرات با رژیم صهیونیستی و از اعضای کمیته مرکزی حزب فتح است.

رزمایش مشترک امریکا، ژاپن و استرالیا

ژاپن برای نخستین بار به رزمایش نظامی دو سالانه امریکا و استرالیا پیوسته است. این رزمایش در دو منطقه استرالیا با حضور 30 هزار تن از پرسنل امریکا و استرالیا به صورت دریایی و هوایی و زمینی در حال انجام است. حدود 40 تن از پرسنل ارتش ژاپن نیروهای دفاع شخصی زمینی نیز قرار است در این رزمایش مشترک و دو سالانه میان امریکا و استرالیا حضور داشته باشند. همچنین 500 تن از نیروهای نیوزیلند نیز در این رزمایش حضور دارند.