آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
صفحه آخر
۱۲

لیبرمن: دولت نتانیاهو تا پایان سال سقوط می کند

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به «ضعف دولت کنونی اسرائیل» تاکید کرد «کابینه نتانیاهو پایان سال را نخواهد دید.»

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» با حمله به دولت نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم گفت: اسرائیل نیروی بازدارندگی خود را از دست داده و این امر باعث از دست رفتن مشروعیت این رژیم شده است.

وی افزود: «دولت کنونی اسرائیل در مقابل حماس ضعیف شده است و توانایی مقابله با تونل ها و موشک های حماس را ندارد.»

لیبرمن درباره آینده کابینه کنونی این رژیم نیز گفت: «دولت نتانیاهو سال 2015 را به پایان نمی رساند چون غیرممکن است بودجه ای به این پیچیدگی با ائتلافی شامل 61 عضو کنست (پارلمان) بگذراند.»

وی در مورد سیاست های کابینه نتانیاهو در قبال ایران نیز گفت: «مواضع نتانیاهو باعث شده که در وین و در قبال مسائل هسته ای هیچ کس حرف ما را جدی نگیرد.»

آویگدور لیبرمن که در کابینه جدید به دلیل اختلافات با نتانیاهو از ایجاد دولت ائتلافی سر باز زده است، به منتقدین نتانیاهو پیوسته و انتقادات زیادی به دولت او وارد می کند.

تظاهرات مقابل خانه نتانیاهو

صدها اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهرات و تجمع در مقابل منزل نتانیاهو در تل آویو اعتراض خود را نسبت به «تاراج گاز» از سوی آمریکایی ها اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان با سر دادن شعار، «نتانیاهو دزد است»، استخراج گاز طبیعی توسط یک شرکت آمریکایی را «دزدی» و «انحصار طلبی» نامیدند.

در این تظاهرات دست کم 2000 معترض شرکت داشتند که از چهار شهر در سرزمین اشغالی به سوی تل آویو آمده بودند. شنبه هفته گذشته نیز تظاهرات گسترده ای در اعتراض به این توافقنامه گازی برگزار شد.

سایر رویدادها

* سرویس های امنیتی مقاومت فلسطین اعلام کردند که یگان های جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا عملیات شنود از تلفن های همراه شهروندان غزه را تشدید کرده اند.

* اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، مقاومت فلسطین در مقایسه با گذشته پنج برابر قوی تر شده است.

* صائب عریقات از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان دبیرکل موقت سازمان آزادیبخش فلسطین منصوب شد.