آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
صفحه آخر
۱۲

نیروی هوایی عراق100 خودروی انفجاری تروریست ها را منهدم کرد

سخنگوی عملیات مشترک نیروهای عراقی از انهدام 100 خودروی آماده انفجار در جنوب غرب کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سعد معن» سخنگوی عملیات مشترک نیروهای عراقی دیروز اعلام کرد: نیروی هوایی عراق با بمباران یک کارگاه ساخت و آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده در منطقه الریاض کرکوک آن را به طور کامل منهدم کردند.

وی اظهار داشت: در این حمله هوایی، 100 خودروی آماده انفجار منهدم شد و چندین تروریست داعشی از جمله چندین تبعه خارجی به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگرمنابع عراقی دیروز از آزاد سازی دو شهر مهم و راهبردی «السجر» و «الصقلاویه» در استان الانبار و در نزدیکی شهر اشغالی فلوجه خبردادند

یک منبع نیروهای مردمی عراق با اعلام این خبربه ایرنا گفت: نیروهای امنیتی و مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی الانبار مقارن ظهر دیروز موفق شدند با به هلاکت رساندن تعداد زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش و انهدام مواضع و خودروهای بمب گذاری شده آنان، دو شهر مهم السجر و الصقلاویه را آزاد کنند.

این منبع با اشاره به این که پس از این عملیات عناصر داعش به صورت جمعی منطقه را به سمت شهر فلوجه ترک کردند، افزود: در شهر الصقلاویه سه خودروی بمب گذاری شده آنان به دست نیروهای مردمی شناسایی و منهدم شد.

وی اضافه کرد: با آزادی این دو شهر، نیروهای عراقی به زودی عملیات آزادسازی شهر فلوجه را بعد از حدود 18 ماه آغاز خواهند کرد. شهر الصقلاویه در فاصله حدود 10 کیلومتری غرب شهر فلوجه و بر سر راه پایگاه نظامی الحبانیه قرار دارد.

آزادی مناطق یاد شده، حلقه محاصره نیروهای داعش در شهر فلوجه را کامل تر کرده است.