آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

صفارهرندی: «فصل شیدایی» برند هنری ایران است

محمدحسین صفارهرندی، نمایش بزرگ و چندرسانه ای «فصل شیدایی» را برند هنری و نمایشی ایران نامید که باید در کشورهای مختلف روی صحنه برود.

محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تماشای نمایش بزرگ و چندرسانه ای فصل شیدایی که شب های ماه رمضان در تهران به روی صحنه می رود، گفت: هر مدیر و برنامه ریز فرهنگی به دنبال آن است تا تعداد مخاطب بسیاری محصول فرهنگی او را ببینند. وقتی فیلمی ساخته می شود، سازندگان آن دوست دارند تا فیلمشان تماشاگران زیادی داشته باشد و کارگردانان تئاتر به دنبال آن هستند تا هر شب تماشاگری در حدود 500 نفر نمایششان را ببینند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان افزود: حالادر این فضای فرهنگی کشورمان اتفاقی استثنایی در ساحت هنر رخ داده است؛ اینکه یک کار نمایشی با نام فصل شیدایی این قدرت را دارد که هر شب چندین هزار نفر و گاهی تا هفت هزار نفر را به محل اجرای نمایش بکشاند.

صفارهرندی ادامه داد: تماشاگران «فصل شیدایی» برابر آنچه در این نمایش در قالب مولتی مدیا به نمایش در می آید، شگفت زده می شوند و تصور من این است که ما راهکاری را به دست آورده ایم و مزیت نسبی خودمان را در این جنس از نمایش عرضه می کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید این راهکار را مقدمه ای برای ابداع کارهای جدید نمایشی فرض کنیم و این برند را برای خودمان محفوظ بداریم و توسعه اش بدهیم. البته خوشحالم که فصل شیدایی در طول سال در استان های مختلف کشورمان اجرا می شود و امیدوارم در خارج از کشور هم به روی صحنه برود؛ هر چند می دانیم که این نمایش اجرای موفقی هم در عراق داشته است.

صفارهرندی در خاتمه اظهار داشت: فصل شیدایی، برند هنری ایران است و فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا بتوانند مجموعه ای از کارهای نمایشی را در حضور مخاطبان بسیار در یک صحنه اجرا کنند؛ بنابراین تاکید می کنم که باید این نمایش در خارج از ایران هم اجرا شود.

گفتنی است، روزنامه کیهان، امروز در صفحه تصویرروز به بررسی و تحلیل نمایش «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی پرداخته است.