آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۵
اخبار کشور
۱۰

هاشمی رفسنجانی: مراکز دانشگاهی و رسانه ای بیانات اخیر رهبر انقلاب را تبیین کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان از مراکز علمی، دانشگاهی و رسانه ای خواست این بیانات را تبیین کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، فضای باز و آزاد دانشجویی را با همه مشاجرات غیرپرخاشگرانه، مفید دانست و گفت: ذهن دانشجویان مثل آیینه است و با ورودی ها و فضاهایی که می بیند، شکل می گیرد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیدار روز شنبه دانشجویان با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع ناسازگاری آرمان خواهی با محافظه کاری و اینکه آرمان خواهی با واقع بینی سازگار است، گفت: در واقع کسی که آرمانی دارد، اگر ببیند شرایط با آرمان هایش می سازد کمک می کند و اگر مخالفت ببیند، به مبارزه می پردازد.

هاشمی اهمیت این سخن رهبری را هم پایه حق الناس بودن رای مردم در انتخابات توصیف کرد و گفت: باید مراکز علمی و دانشگاهی و رسانه ای کشور بر روی این فراز از سخنان ایشان تحقیق و تدبر بیشتری نموده و آن را برای جامعه تبیین کنند.