آرشیو پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۹
ایران زمین
۱۴
یادداشت

آغاز فصل جدید روابط بین الملل

شهیندخت مولاوردی (معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده)

نه تنها در تاریخ ایران، بلکه در تاریخ روابط بین الملل، روز بیست وسوم تیر ماه 1394 روزی به یادماندنی خواهد بود؛ روزی که بعد از بیست وسه ماه مذاکره نفسگیر و سال ها تنش و بحران، سرانجام زور و فشار و تحریم و جنگ و خشونت، مغلوب گفت و گو و مذاکره و راه های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات شد.

در تحسین این توافق همین بس که با همت سرداران عرصه دیپلماسی کشور برای نخستین بار یک کشور توانست با مذاکره، از شمول تحریم های فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شود و پیروزی بر جنگ را تجربه کند و داغ جنگ و مخاصمه مسلحانه را بر دل جنگ افروزان و افراطیون در گوشه و کنار عالم بگذارد.

امروز ملت شریف ایران اعم از زن و مرد که از مدتها پیش منتظر چنین روز و لحظه ای بودند با شادی زائدالوصفی جشن هسته ای به پا کرده اند و خود را برای فردای این توافق تاریخی آماده می کنند.

فردایی که در آن با لغو تحریم های ظالمانه و ناعادلانه و زورمدارانه و با برخورداری از فناوری و انرژی صلح آمیز هسته ای و کاربردهای صنعتی، کشاورزی، پزشکی و دارویی آن و نیز توسعه و تعاملات بین المللی و گشایش درهای کشور به روی سرمایه گذاران خارجی و اقتصاد جهانی فصل جدیدی از روابط بین الملل با محوریت کشور ایران به عنوان بازیگر پرقدرت منطقه رقم خواهد خورد که بی تردید زنان این سرزمین نیز ضمن ایفای نقش عاملیت، ذینفع آن خواهند بود.

این پیروزی بزرگ بر رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و آحاد مردم، بویژه زنان ایرانی و به جامعه بین المللی مبارک باشد. در این بازی و توافق خوب همه برنده اند و همه باید در این شادی و غرور شریک و سهیم باشند.