آرشیو پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۹
زندگی
۱۳

رنگی ترین تونل دنیا

مریم بهریان

رنگی ترین و رویایی ترین تونل جهان در باغ کاواچی فوجی، سالانه در فصل های بهار و تابستان به میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط جهان خوشامد می گوید و برای آرزوهای شان سقف می شود.

این باغ که در شهر کیتاکیو شو ژاپن قرار دارد، با 150 گونه گل های معروف و نایاب دنیا و 20 گونه درخت زیبا به یکی از رنگی ترین مناطق جهان معروف شده است. شکوفه هایی به رنگ های بنفش،آبی و صورتی که تونل ویستریا را به دیدنی ترین تابلوی نقاشی ژاپن تبدیل کرده، گوشه ای از دنیا است که به نقل از جهانگردان می توان در آن آرامش را تجربه کرد و شاهد زیباترین نقش و نگارهای خلق شده این جهان بود.

تلفیق رنگ های طبیعی با لطافت حاصل از گل ها، تونل ویستریا را به مکانی برای پیاده روی های صبحگاهی گرشگران تبدیل کرده است و به عقیده بسیاری از توریست ها، قدم زدن در این تونل رویایی، انرژی از دست رفته و نامتعادل بدن را باز گردانده و روحیه و نیاز طبیعت دوستی انسان را ارضا می کند.

بهترین زمان برای پیاده روی در تونل مزین به گل ها و شکوفه های رنگین، اواخر فصل بهار است. به گفته ساکنان شهر کیتاکیوشو، در اواخر اردیبهشت و خرداد تونل، طلایی ترین روزها را جشن می گیرد و 10 تا 15 دقیقه قدم زدن در این مسیر، انرژی لازم برای رویارویی با مشکلات و دغدغه ها را هدیه می بخشد.

تحقیقات زیادی نشان می دهد، گلکاری هایی که در شهر یا حاشیه شهرهای بزرگ انجام می شود، نقش مهمی در انتقال عواطف مثبت و القا کردن روحیه سرزندگی و شادمانی به افراد دارد.

مشاهده روزانه گل و گیاه در رنگ های متنوع باعث می شود تا افراد، صبور تر و شادتر، مشکلات و کم و کاستی های اطرافیان شان را تحمل کنند و بهتر با دغدغه ها، روزمرگی ها و منابع استرس زا کنار بیایند. برای بسیاری از ساکنان شهر کیتاکیوشو، تونل ویستریا، نماد صلح، دوستی و محبت است، بسیاری از ساکنان این شهر، ساعاتی از آخر هفته ها را در باغ کاواچی فوجی می گذرانند و معتقدند در کنار این همه رنگ و زیبایی به یادگار مانده از طبیعت می توان غصه ها را جا گذاشت و با کوله باری از خوشبختی به نوترین روز هفته سلام گفت.