آرشیو پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۹
شوک امروز
۱۲

همسر این تبهکار همدستش بود

دزدی اینترنتی از پشت میله های زندان

مردی از پشت میله های زندان باند کلاهبرداری اینترنتی را هدایت می کرد. «جعفر علیزاده» رئیس پلیس رباط کریم در غرب استان تهران از سرقت اینترنتی از داخل زندان خبر داد و اظهار کرد: ماموران پلیس در پی شکایت شخصی در کلانتری 11 مرکزی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب فردی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: مالباخته در تحقیقات پلیسی اظهار داشت که پیامکی با عنوان «شما در قرعه کشی جشنواره سال 94 اپراتور همراه اول برنده جایزه 5 میلیون تومانی شدید و جهت پیگیری با شماره موبایل های 091099 و 091059 تماس بگیرید» به گوشی وی ارسال شده بود و پس از تماس با آنها ارتباط تلفنی برقرار کرده است، به خودپرداز رفته و با هدایت آنها در عملیات های پی در پی 8 میلیون و 630 هزار ریال به شماره حساب هایی که داده بودند واریز کرده است.

علیزاده ادامه داد: ماموران سریعا مشخصات و پرینت حساب صاحبان خطوط را از شرکت همراه اول و بانک استعلام گرفته که مشخص شد حساب ها متعلق به دو مرد در کرج و تهران است که چند روز پیش زنی با این دو کارت عابربانک از یک دفتر خدمات ارتباطی و تلفن همراه در کرج تعداد چهار گوشی به ارزش 71 میلیون و 450 هزار ریال خریده است.

این مقام پلیسی تصریح کرد: ماموران پلیس سریعا با تشکیل یک تیم عملیاتی به دفتر خدماتی رفته و با هماهنگی قضایی تصاویر دوربین های مداربسته را مشاهده و در پی فعالیت های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در فردیس کرج شناسایی کردند و متهمان دستگیر شدند.

علیزاده اضافه کرد: متهمان در بازجویی پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و گفتند با همدستی شوهر این زن جوان که سابقه دار بوده و در حال حاضر در زندان است اقدام به سرقت کرده اند، به صورتی که وی از داخل زندان به مردم پیامک ارسال می کرد و آنها را فریب می داد و قصد کلاهبرداری داشته که با هشیاری ماموران موفق نشده است.