آرشیو سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۱
اجتماعی
۴

تهران

توافق قوه قضاییه و شهرداری برای واگذاری اوین

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره آخرین جزئیات واگذاری زندان اوین به شهرداری با اشاره به قانونی بودن انتقال پادگان و زندان ها از تهران گفت: اخیرا موضوع واگذاری این زندان جدی تر شده و امکان توافق شهرداری و قوه قضائیه برای انعقاد تفاهمنامه افزایش یافته است؛ براساس آخرین اطلاعات، گفت و گویی شفاهی فی مابین مسئولان شهرداری و قوه قضائیه انجام و مقرر شده تا با واگذاری زندان اوین، زندان هایی در مکان های دیگری که مورد توافق طرفین است، ساخته شود.

اقبال شاکری با اعلام تبدیل زندان اوین به باغ موزه گفت: اراضی زندان اوین پهنه های متفاوتی دارد که بخش عمده آن «G321» (فضای سبز) است؛ اما در مجموع این اراضی دارای پلاک های متعدد است و بخشی از آنها کاربری های مختلفی دارند که باید کاربری این اراضی، برای شهرداری دقیقا مشخص شود.

شورای عالی شهرسازی درباره میدان سپاه تصمیم می گیرد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته کارشناسی در شورای عالی معماری و شهرسازی، درباره ساخت و سازهای محوطه تاریخی میدان سپاه گفت: این کمیته تعدادطبقات را تعیین و اعلام می کند.

صبح دیروز یکصدو هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضورمحمد باقر قالیباف شهردار تهران و سردار محمدرضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قائم مقام وزیر دفاع و همچنین محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد. مهدی چمران در پایان این جلسه گفت: پس از تشکیل جلسه در شورای عالی معماری و شهرسازی، فرمانده سپاه دستور توقف و برچیدن طبقات اضافی را صادر کرد که هم اکنون این پروژه متوقف شده و امیدواریم از امروز عملیات برچیدن طبقات اضافی آغاز شود.