آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۵
صفحه آخر
۲۰

در انتظار علنی شدن گزارش فساد در فوتبال

ادعای فساد در فوتبال از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس و انکار آن توسط مسئولان فدراسیون فوتبال پس از چند ماه کش و قوس با تکمیل این گزارش و ارائه آن به هیات رئیسه مجلس وارد مرحله جدیدی شد.

کمیسیون اصل 90 مجلس در ماه های گذشته به تناوب از افراد مطلع مختلف و مسئولان، مربیان، مدیران باشگاه ها و شماری از افراد رسانه ای برای ادای توضیحات و ارائه اطلاعات جلسات متعددی را برگزار کرد. در این میان در حالی در مقاطع گوناگون از وجود فساد در فوتبال در انواع و اقسام مختلف آن صحبت می شد که مسئولان فدراسیون فوتبال به ضرس قاطع این موضوع را رد و تاکید می کنند هر کس ادعای فساد در فوتبال را دارد، مدرک رو کند.

این ماجرا دیروز وارد مرحله جدیدی شد زیرا سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تصویب گزارش فساد در فوتبال به اتفاق آرا در این کمیسیون و ارسال گزارش برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه خبر داد.

در حالی باید منتظر قرائت این گزارش باشیم که مصطفی افضلی فرد، نماینده اردبیل در مجلس به فارس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون گزارش پرونده فساد در فوتبال توسط رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری قرائت و به اتفاق آرا تصویب شد و اعضا به اتفاق آرا تصویب کردند تا گزارش برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارسال شود. همچنین مواردی از این پرونده که دارای بار حقوقی و قضایی در مورد برخی از افراد است، برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می شود.

وی یکی از مواردی را که باعث بروز مشکلاتی در فوتبال شده است، ایرادات اساسنامه دانست و گفت: همه مدعوین به کمیسیون در جریان بررسی پرونده فساد در فوتبال طی دو سال گذشته اعم از مسئولان وزارتخانه های اطلاعات، کشور، ورزش و جوانان، ارشاد و بازیکنان و مربیان، داوران، مدیران باشگاه ها و... بر وجود فساد و تبانی در فوتبال متفق القول بودند و هیچ کس آن را نفی نمی کرد و فقط در شدت و ضعف آن اختلاف نظر داشتند.

وی افزود: یکی از مواردی که در اینجا باید به آن اشاره کرد، انفعال وزارت ورزش و جوانان در برابر فساد و تبانی است که یک عزم جدی چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی برای مبارزه با فساد وجود نداشته و ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یکی دیگر از موارد فساد در فوتبال را موضوع جعل کارت پایان خدمت سربازی عنوان کرد.