آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۰
شوک امروز
۱۲

دزدان مناطق اعیان نشین تهران در ایستگاه زندان

گروه شوک: دزدان رینگ و لاستیک های میلیونی خودروهای لوکس و شاسی بلند اعیان نشین های تهران در دام پلیس گرفتار شدند.

از ساعت 5/11 شب پنجم مردادماه وقتی ماموران کلانتری 123 نیاوران هنگام گشتزنی در خیابان سعیدی دو جوان تبهکار را همزمان با سرقت لاستیک های خودروی هیوندا سانتافه غافلگیر کردند افشای راز سرقت های سازمان یافته باندی فاش شد.

در صحنه تعقیب و گریز، دزد 30 ساله ای به نام امیر بازداشت شد و همدستش سوار بر خودروی سفیدرنگی گریخت.

وقتی مشخص شد که امیر از تبهکاران قدیمی است با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی دست به کار شدند تا پرده از سرقت های این مرد و همدستانش بردارند.

امیر که بارها به خاطر سرقت خودرو و سرقت از داخل خودرو به زندان افتاده بود چاره ای جز اعتراف ندید و گفت: من به همراه دوستم به نام سعید سوار بر خودروی سرقتی ای در خیابان ها پرسه زده و اقدام به سرقت رینگ و لاستیک خودروهای شاسی بلند بویژه در شمال پایتخت می کردیم.

همین اعتراف کافی بود تا سعید 22 ساله تحت تعقیب گرفته شود و این مرد در خانه مجردی اش واقع در ولنجک محاصره و روز 6 مردادماه به دام بیفتد.

تجسس ها نشان داد سعید که وی نیز از دزدان قدیمی بود در فروردین ماه سال جاری و در زمان سرقت در تعقیب و گریز پلیسی هدف گلوله قرار گرفته و وقتی به بهانه درمان پای چپ با سپردن وثیقه آزاد شده است باز به فعالیت باندی در زمینه سرقت های سریالی پرداخته است.

هر دو دزد شمال تهران در بازجویی ها خریداران رینگ و لاستیک های دزدی را که چهار مرد در نیاوران، دیباجی جنوبی، میدان شوش و سرچشمه بودند، لو دادند و کارآگاهان در بازرسی از محل نگهداری این رینگ و لاستیک های مخصوص خودروهای شاسی بلند با انبارهای پنهانی روبه رو شدند.

بنابه این گزارش، تحقیقات از دو دزد حرفه ای و مالخرها ادامه دارد تا پلیس با شناسایی صاحبان این رینگ و لاستیک ها آنها را به مالباخته گان تحویل دهد و کسانی که با همین روش لاستیک خودروهایشان به سرقت رفته است می توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.