آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۰
بین الملل
۲۰

شبه جزیره عربستان

هشدار «پزشکان بدون مرز» درباره تلفات غیرنظامیان در یمن

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که محاصره یمن از سوی عربستان و هم پیمانانش به اندازه جنگ در این کشور تلفات غیرنظامی به همراه داشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جوآن لیو» رئیس سازمان پزشکان بدون مرز که در راس یک گروه امدادی به یمن سفر کرده، گفت: محاصره یمن و جلوگیری از رسیدن دارو به دست بیماران به اندازه جنگ این کشور تلفات غیرنظامی بر جا گذاشته است.

لیو بر ضرورت تامین داروی مورد نیاز بیماران یمنی تاکید کرد و گفت: باید به خاطر داشت که یمن 90 درصد نیاز غذایی و 100 درصد مایحتاج دارویی خود را از طریق واردات تامین می کند. بر اساس اعلام سازمان ملل، 80 درصد جمعیت 25 میلیونی یمن نیازمند کمک های فوری بوده و 10 درصد نیز با مشکل تهیه آب و غذا روبه رو هستند.

شلیک ده ها موشک به عربستان

ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز جنگنده های آل سعود، مناطق نظامی عربستان در «ظهران» و «جیزان» را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار دادند. به گزارش شبکه خبری المنار، ارتش و نیروهای مردمی یمن، 12فروند موشک کاتیوشا به منطقه «الخوبه» واقع در جیزان عربستان سعودی، شلیک کردند. نیروهای یمنی همچنین، 11فروند موشک 107 میلیمتری به منطقه غرف الشیخ در جیزان عربستان شلیک کردند.