آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۲
شوک امروز
۱۲

فرار با کلاهبرداری های ماهرانه در بنگاه مسکن

گروه شوک- مرد بنگاهدار در مشهد از 62 زن و مرد کلاهبرداری میلیونی کرد.

به گزارش شوک، این مرد جوان که رضا نام دارد و 31 ساله است از چندی پیش در خیابان بازه شیخ شهرک شهید رجایی مشهد اقدام به تاسیس بنگاه مسکن کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره گفت: مرد شیاد با طراحی نقشه ای از صاحبان خانه و زمین ها مدارک شناسایی شان را می گرفت و سپس با جعل مدرک، ملک ها را به چند نفر رهن می داد. سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: رضا همچنین در مواردی مدارک طعمه هایش را که املاک شان برای فروش به بنگاه سپرده می شدند با قولنامه های این املاک جعل و اقدام به فروش این املاک به چندین نفر کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان صاحبخانه به وی مراجعه می کردند در ابتدا مدارک شناسایی آنان را دریافت و پس از جعل مدارک اقدام به رهن و اجاره دادن آنان به چندین نفر دیگر می کرد و در مواردی که مشتری، خانه ای را برای فروش به وی محول می کرد، مرد شیاد با دریافت قولنامه های خانه ها و مدارک هویتی آنان، اقدام به جعل مدارک هویتی و قولنامه می کرد و به یک یا چند نفر دیگر می فروخت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام اینکه تاکنون 62 زن و مرد فریب خوردند و ارزش ریالی این کلاهبرداری ها بیش از 20 میلیارد ریال بوده است، گفت: مرد شیاد فراری است و بازپرس پرونده با تقاضای انتشارعکس وی از کسانی که اطلاعاتی در زمینه مخفیگاهش دارند خواسته تا با شماره تلفن های 2183700- 051 و یا 2183678 - 051 در مشهد تماس بگیرند.