آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۴۸
باشگاه اقتصاددانان
۲۹
پرسش امروز

کارنامه دو ساله «اصلاحات اقتصادی»

در حالی که عمر دولت یازدهم به نیمه خود رسیده، وضعیت اقتصاد ایران و عملکرد دولت در سطوح خرد و کلان مورد توجه بسیاری از تحلیلگران و خبرگان اقتصادی قرار گرفته است.

این دولت که یکی از اولویت های اصلی خود را بهبود شرایط اقتصاد و رفع مشکلات و نابسامانی ها و اصلاح ساختارها قرار داده بود، در حالی وارد سومین سال فعالیت خود می شود که هنوز اقتصاد ما با مشکلات زیادی در زمینه های مختلف دست و پنجه نرم می کند. بسیاری معتقدند این دولت میراث دار مشکلات و اشتباهات دولت گذشته است و از درآمدهای نفتی بی سابقه ای که در آن زمان به درستی هزینه نشده سخن می گویند. این عده بیان می کنند با توجه به حجم مشکلات و عمق ضعف هایی که در سیستم اقتصادی کشور سال هاست وجود دارد نباید از دولت انتظار معجزه داشت.

در مقابل عده ای اعتقاد دارند توقعی که از تیم اقتصادی و کارشناسان این دولت می رفت، بیش از این بوده و باید فرآیند اصلاحات سریع تر و حساب شده تر در پیش گرفته شود. به همین منظور قصد داریم در پرونده امروز باشگاه اقتصاددانان، عملکرد دولت روحانی را در زمینه اصلاحات مورد نیاز حوزه های مختلف اقتصادی اعم از بخش پولی و بانکی، مالیاتی، ارزی و... مورد بررسی قرار دهیم و نظر کارشناسان را در ارتباط با اقدامات انجام شده، دستاوردها و ناکامی های دولت یازدهم در طول دو سال گذشته، جویا شویم.