آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۴۸
بازار موبایل
۲۷
توصیه

لوازم جانبی موبایل اصل بخرید

دنیای اقتصاد: مدیرعامل یک شرکت خدمات پس از فروش موبایل می گوید: لوازم غیراصلی، سطح عملکرد گوشی را پایین می آورد.

حمیدرضا گودرزیان، در مورد باتری و شارژرهای غیراصل می گوید: «این باتری ها مدت زمان صحبت مناسبی ندارند، نشت اسید پیدا می کنند، به Main Board گوشی آسیب می رسانند، نوسان برق شارژرها به گوشی صدمه می زند و از همه مهم تر امنیت مصرف کننده را به خطر می اندازند.» وی اعلام می کند: در صورت استفاده همزمان باتری و شارژر غیراستاندارد، تلفن همراه شما می تواند تبدیل به یک بمب دستی شود: «کیفیت پایین مواد اولیه در ساخت باتری غیراصل (الکترولیت با غلظت معین و خلوص صفحات هادی)، استاندارد نبودن شرایط تولید (عدم ایجاد خلابرای جلوگیری از تولید حفره های میکروسکوپی) و نوسانات شدید ایجاد شده توسط شارژر غیراستاندارد باعث تولید حرارت و گازهای قابل اشتعال می شود و در نهایت می تواند باعث انفجار باتری شود. کما اینکه این اتفاق بارها در جهان رخ داده است.»

او پنج دلیل مهم و اساسی برای خرید کالای اصل را به این صورت ذکر کرد: عملکرد برتر، کیفیت و ماندگاری محصول، ضمانت تعویض تا یکسال، از بین نرفتن ضمانت گوشی (در صورت استفاده از اجناس غیراصلی، ضمانت گوشی از بین می رود) و مقرون به صرفه بودن.

راه دیگر، دقت و تاکید بر خرید کالابا هولوگرام رسمی، کارت گارانتی مخصوص و درخواست کالای پلمب است که روی بسته بندی محصول چسبانده می شود و به همراه دفترچه ای که حاوی اطلاعات سایر محصولات برای گوشی موردنظر است، به خریدار تحویل داده می شود. او در پایان گفت: هولوگرام نیز منحصربه فرد بوده و قابل کپی نیست.

آخرین مرحله هم بررسی قیمت جهانی محصول و ظاهر آن است. بسته بندی محصولات اصلی طبق قاعده خاصی صورت می گیرد، به عنوان مثال در بسته بندی باتری لایه های مختلف بسته بندی تنها جنبه زیبایی ندارد. بلکه برای منظورهای مختلفی از جمله ایجاد شرایط مناسب دمایی، رطوبتی، ضربه و... طراحی شده است که همگی در عمر مفید کالاتاثیر مهمی دارد.