آرشیو دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۸
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

سدهای فارس در آستانه خشکی

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه تنها 9 درصد حجم مفید سدهای استان فارس از آب پر شده است، گفت: آبدهی بیشتر رودخانه ها 100 درصد کاهش یافته است. حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقهای استان فارس گفت: در سال آبی جاری تاکنون 203 میلیمتر بارندگی در این استان ثبت شده است که این عدد نسبت به سال گذشته 17 درصد و نسبت به بلندمدت مشابه 32 درصد کاهش بارندگی نشان میدهد.

تولید مینیبوس دو برابر شد

تولید انواع مینیبوس و میدلباس در کشور 7/121 درصد افزایش یافت. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع مینیبوس و میدلباس در کشور امسال از 23 دستگاه در تیر 1393 به 51 دستگاه افزایش یافت.

گرانترین خانه در فصل بهار متری 24 میلیون

گزارش مرکز آمار از معاملات مسکن ثبت شده در شهر تهران طی نخستین فصل سال، نشان میدهد که گرانترین خانه مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران مترمربعی 24 میلیون تومان و ارزانترین آن متر مربعی 666 هزار تومان ارزش داشته است. منطقه یک بالاترین متوسط قیمت خرید و فروش زمین ساختمان مسکونی در تهران را در سه ماهه نخست امسال داشته است، اما گرانترین خانه در این مدت در منطقه 2 و با ارزشی بیش از 24 میلیون تومان برای هر مترمربع معامله شده است.

ریزش شاخص کل بورس به کانال 65 هزار واحدی

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه با 27 واحد افت به ارتفاع 65هزار و 973 واحدی عقب نشینی کرد. در بازار دیروز 372میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 70 میلیارد تومان در32 هزار نوبت دادوستد شد در حالی که در معاملات امروز شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 10 واحد، کل(هموزن) 4 واحد، قیمت(هموزن) 4 واحد و بازار اول 47واحد افت کردند، شاخصهای آزاد شناور 4واحد و بازار دوم 108واحد رشد را تجربه کردند. ارزش روز بازار به حدود 276 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.