آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۶۰۰۶
محیط زیست
۱۷
خبر

جلسه بررسی طرح گردشگری آشوراده برگزار شد

در پی سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان گلستان و بازدید از جزیره آشوراده در دو هفته گذشته، جلسه بررسی طرح گردشگری آشوراده در دو نوبت، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسات که ابتدا در سطح کارشناسی و روز بعد در ردیف مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست برگزار شد، مشاور طرح گردشگری آشوراده، به ارائه طرح خود پرداخت.

مزدک دربیگی و دکتر فرخ زاده از دانشگاه گلستان به عنوان مشاور طرح گردشگری آشوراده، طرح تهیه شده را که شامل ساخت و اجرای کلبه های چوبی، بازارچه های فروش صنایع دستی و انواع بازی های آبی و ساحلی، مسیرهای پیاده روی و... در زون تفرج گسترده آشوراده بود ارائه کردند.

در همین حال معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز به اجرای این طرح ها در زون تفرج گسترده انتقاداتی وارد کرد و خواستار اجرای این طرح در محدوده مستثنیات آشوراده شد.

بر اساس طرح مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله، بیش از 70 درصد جزیره آشوراده در زون تفرج گسترده واقع شده و هرگونه ساخت و ساز بجز تریل های چوبی و برج دیده بانی در آن ممنوع است. گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور چند روز قبل در گفت و گو با مهر گفته بود: نمی توان در آینده نزدیک طرح گردشگری آشوراده را اجرا کرد زیرا هنوز در اول راه هستیم.

به گفته ابتکار، مطالعات این طرح تازه آغاز شده و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.