آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۶۰۰۶
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

امریکا اعلام کرد بزرگترین مانورهای هوایی خود را در اروپا از زمان پایان جنگ سرد آغاز کرده است. حدود 5000 سرباز از 11 کشور عضو ناتو در این مانورهای چهارهفته ای و با شبیه سازی عملیات هوایی در سراسر آلمان، ایتالیا، بلغارستان و رومانی حضور دارند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه تغییری در موضع این حزب نسبت به انتخابات ریاست جمهوری به وجود نیامده است، گفت: میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان همواره نامزد مورد حمایت ما است.

سومیوت پومپانمونگ، رئیس پلیس تایلند در تازه ترین اظهاراتش درباره انفجار معبد اراوان بانکوک به آسوشیتدپرس گفت، این حمله کار یک نفر نبوده بلکه یک شبکه در برنامه ریزی و سازماندهی آن دست داشته است. او با اطمینان تاکید کرد، شهروندان تایلندی به طور قطع در حادثه معبد دخیل بوده اند.

پس از تصمیم پادشاه سابق عربستان در سپتامبر 2011 که در آن به زنان اجازه داد در انتخابات مشارکت کنند، اکنون آنها در شهرهای مکه و مدینه برای رای دادن در انتخابات آتی شهرداری ها در ماه دسامبر اجازه یافتند ثبت نام کنند.

انتخابات پارلمانی سریلانکا با پیروزی «حزب ملی متحد»، حزب حاکم این کشور، به رهبری «ویکرام سینگه»، نخست وزیر به پایان رسید. حزب حاکم و ائتلاف اصلاح طلبان از حمایت بخش های زیادی از اکثریت بودایی سریلانکا و همچنین اقلیت های تامیل و مسلمان برخوردار است.