آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۶۰۰۶
فرهنگ و هنر
۲۳

پیام جنتی به دهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر: جشنواره امام رضا(ع) منشا آفرینش های فرهنگی هنری است

دهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی روز چهارشنبه با حضور خادمان حرم رضوی، شاعران و هنرمندان با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر گشایش یافت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آن را خواند، آورده است: جشنواره امام رضا(ع) پس از 13 سال منشا آفرینش های فرهنگی هنری کم نظیری شده است. علی جنتی افزوده است: سیزدهمین کاروان جشنواره امام رضا(ع) پس از یک سال گذر از سراسر ایران و مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر، همزمان با ولایت آن حضرت در جوار آستان حضرت شمس الشموس بار اقامت خواهد افکند تا جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل انگیز رضوی معطر شده است سرآمدان و برترین های خویش را معرفی کند.

این کاروان پس از 13 سال چنان چابک و پرتوشه شده است که به همه استان های کشور و بیشتر شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها سفر کرده و منشا آفرینش های فرهنگی هنری کم نظیری شده است.

نسیمی که از سمت خراسان می وزد و موجی که این جشنواره به راه انداخته، کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رافت امام هشتم به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و درافشان خراسان رهنمون کرده است تا جوانه های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالمتاب ببالند و بر بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.