آرشیو سه‌شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۰
دیپلماسی
۱۹

کوتاه دیپلماسی

چاووش اوغلو: ایران باید سیاست های خود در قبال سوریه و یمن را تغییر دهد

تسنیم: وزیر خارجه ترکیه گفت که ایران باید سیاست های خود در قبال سوریه و یمن را تغییر دهد. به گزارش «اسکای نیوز»، مولود چاووش اوغلو افزود: عملیات فراگیر آمریکا و ترکیه برای بیرون راندن داعش از مناطق مرزی سوریه به زودی آغاز می شود. او گفت: عملیات ائتلاف بین المللی در شمال سوریه پیامی است برای بشار اسد که به میز مذاکرات بازگردد. چاووش اوغلو افزود: مبارزان کرد در سوریه به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه نمی جنگند.

سفیر ترکیه در ایران: اردوغان پیش از حمله به «پ ک ک» روحانی را در جریان قرار داد

فارس: رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه، حمله به شمال عراق برای هدف قراردادن مواضع پ ک ک را کاملاقانونی و در چارچوب دفاع مشروع خواند و گفت: ترکیه و عراق در این باره تفاهم نامه همکاری دارند که از دو دهه پیش وجود داشته و در قالب همان توافق نامه این حمله انجام گرفت. علاوه برآن رجب طیب اردوغان پیش از حمله، مقامات عراق و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، را در جریان این حمله قرار داده بود.

واردشدن «مطالعات ایران» به مدارس اسرائیل

فارس: رسانه ها از افزوده شدن دروس مربوط به ایران به واحدهای درسی مقطع متوسطه سرزمین اشغالی فلسطین خبر دادند. رژیم اسرائیل قصد دارد به زودی برخی موضوعات جدید را در آموزش های مقطع متوسطه (دبیرستان) وارد کند و یکی از این موضوعات، واحدهایی از ایران، امنیت و اطلاعات آن است. بر اساس گزارش وبگاه «المصدر» فلسطین اشغالی، این برنامه فعلادر دبیرستان «بن گوریون» در شهر «بیتاح تکفا»ی سرزمین های اشغالی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و دانش آموزان برای انتخاب موضوع و امتحان توجیهی آن مختار هستند.