آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۲
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اختصاص دستگاه ام آر آی به شهرهای بالای 350 هزار نفر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به شهرهای بالای 350 هزار نفر دستگاه «ام آر ای» اختصاص داده می شود.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان تویسرکان افزود: تا پایان دولت یازدهم 20 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش اعتبار بیمه روستایی با توجه به ایجاد تسهیلات جدید در این بخش تاکید کرد و گفت: انتظار می رود تجدید نظری در سازمان های بیمه صورت بگیرد و بیمه روستایی ارزش بیمه سلامت ایرانیان را پیدا کند. وی اذعان کرد: بیمه روستاییان به هنگام مراجعه به مراکز درمانی شهری ارزش خاصی ندارد در حالی که بیمه سلامت ایرانیان که همه مردم را به صورت رایگان زیر پوشش حمایتی خود قرار داده ارزش بیشتری نسبت به بیمه روستایی دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: به نظر می رسد باتوجه به تسهیلات جدیدی که دولت در بخش بهداشت و درمان ایجاد کرده، ارزش بیمه روستایی در کمترین میزان خود به اندازه بیمه سلامت ایرانیان دارای ارزش و اعتبار باشد.

وی با اشاره به رضایت عمومی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: براساس آمار رسمی مرکز ملی آمار ایران، اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت 75 درصدی عموم مردم کشور را به دنبال داشته است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی قائم تویسرکان بر ضرورت تکمیل و بهره برداری سریعتر این بیمارستان تاکید کرد. بیمارستان 96 تختخوابی قائم تویسرکان در زمینی به مساحت 4 هکتار و زیربنای 17 هزار مترمربع در 6 طبقه در حال ساخت است و دارای 4 بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، جراحی و همچنین مجهز به 5 اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه است. برای ساخت این بیمارستان که از سال 87 آغاز شده، تاکنون 87 میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اورژانس جدید بیمارستان ولی عصر تویسرکان هم دیدن کرد. این اورژانس در زیربنای 950 متر مربع با بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شامل بخش های بستری، رادیولوژی، دیجیتال، سوختگی، بخش ایزوله و داروخانه ساخته شده است.

وی در این سفر قول مساعد برای تامین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان تا پایان سال جاری را داد.