آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۳
اجتماعی
۴

بازگشایی پرونده 15 هزار هکتاری تصرف اراضی دولتی

رئیس سازمان امور اراضی کشور از پرونده 15هزارهکتاری تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری، مسائل مربوط به وقف و تفکیک در استان فارس و زمین خواری سازمان یافته در این استان خبر داد و گفت: 2 زمین خوار کلان دستگیر شدند.

قباد افشار افزود: در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارگروه ویژه ای برای مبارزه با زمین خواری تشکیل شده که تاکنون بازدید های مفصلی از استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز و فارس انجام داده و بزودی از استان های دیگر نظیر گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، اصفهان و برخی مناطق آزاد بازدیدهایی خواهد داشت. وی ادامه داد: در این بازدید ها ما به دنبال این هستیم تا عملکرد همه دستگاه‎هایی که در ساخت و ساز ورود می کنند با هماهنگی استانداران، معاونین عمرانی استانداران و سایر دستگاه ها بررسی شود.

این مقام مسئول گفت: در استان فارس به عنوان آخرین استانی که از آن بازدید شده، حجم زیادی تخلفات وجود داشته است، به طوری که بیش از 15هزار هکتار در این استان تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری، مسائل مربوط به وقف و تفکیک وجود داشته که قرار است با کمک دستگاه قضایی پیگیری شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از متخلفان دستگیر شده و بازداشت هستند تا پیگیری های قضایی برای آنها انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در قالب طرح طوبی مجوز هایی برای ساخت باغ داده شده که این موارد هم تغییر کاربری است که به طور حتم با آنها برخورد می شود.وی اظهار داشت: این دو شرکت با جوسازی به شکلی رفتار می کردند که گویی قانونی هستند و با قطعه بندی کردن زمین ها آنها را به فروش می رساندند، در حالی که هیچ مصوبه ای نداشتند. وی ادامه داد: دولت عزم مناسبی برای برخورد با زمین خواری و تخلفات دارد که در این زمینه هماهنگی های مناسبی هم با دستگاه نظارتی و قضایی وجود دارد.