آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۰
جامعه
۱۳

نامه هشت تشکل دانشجویی دانشگاه های تهران به اعضای شورا

اعتماد| هشت تشکل دانشجویی دانشگاه های تهران در نامه‎ ای خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نظارت مستمر و موثر شورا بر عملکرد شهرداری پایتخت شدند. نابودی باغ های شهر تهران، تخریب قنوات، آلودگی آب ها و عدم شفافیت مالی شهرداری از مسائلی است که در این نامه به آنها اشاره شده. در بخشی از این نامه آمده است:

«ما به عنوان تشکل های دانشجویی دانشگاه هایی که در شهر تهران واقع اند، وظیفه خود می دانیم تا دغدغه های خود را در قبال آینده شهر با نمایندگان محترم مردم در شورای شهر تهران در میان بگذاریم. امروز می کوشیم تا به عنوان بخشی از نهاد دانشگاه که باید دیده بان منصف جامعه خویش باشد، به این واسطه سهمی در چگونه رقم خوردن سرنوشت شهر - که سرنوشت دانشگاه نیز به آن گره خورده است - ایفا کنیم... مسائلی که به هر نحو به محیط زیست شهری مرتبط اند باید بنا به اولویتی ذاتی در صدر توجه و اهتمام قرار گیرند. لذا از آن شورای محترم می خواهیم تا روندهایی را که باعث به خطر افتادن سلامت جسمی و روانی ساکنان شهر تهران در چند سال اخیر شده است مطابق وظیفه نظارتی خود بی هیچ محافظه کاری و تاخیر متوقف کند. گوشزد می کنیم که چنین روندهایی سلامت ساکنان آسیب پذیرتر شهر از جمله مهاجران، افراد بی خانمان و اقشار فرودست را بیشتر به مخاطره می اندازد.

عطف نظر به فرصت دو ساله شورای فعلی به نظر می رسد که تغییر روند به نفع نظارت مستمر و موثر بر شهرداری تهران، هنوز می تواند مایه تداوم امیدواری مردمی باشد که در انتخابات قبل به نمایندگان فعلی رای داده اند. یادآوری می کنیم که مشارکت بالای مردمی در انتخابات گذشته شورای شهر به مانند انتخابات گذشته ریاست جمهوری، چیزی جز نشانه اراده مردم به اصلاح و بهبود امور از طریق میانجی های قانونی نبوده است.»

تشکل های دانشجویی امضا کننده نامه از این قرارند: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران، انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر.