آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
صفحه اول
۱

رئیس قوه قضاییه به دادستان های کل کشور دستور داد: مقابله با ناهنجاری های فرهنگی

رئیس قوه قضاییه در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد رسیدگی به پرونده های قضایی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برحسب روال و وظیفه قانونی خود و در کمال خونسردی و متانت پرونده های قضایی از جمله پرونده های متهمان به جاسوسی آمریکایی را رسیدگی می کند و نیازی ندارد به این که مسئولان آمریکا برایش نسخه بپیچند. آنها ادعا کرده اند رسیدگی به پرونده های متهمان مذکور ناعادلانه است و اتهامات آنان واهی است.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل خواهد کرد هرچند دستگاه های دیگر از جمله شورای عالی امنیت ملی و مواردی چون عفو مقام معظم رهبری نیز مراحلی کاملاقانونی است و اگر تشخیصی مبنی بر مصالح امنیت ملی مطرح شود بحث دیگری است و توصیه ما به مقامات آمریکایی این است که جوسازی بیهوده نکنند. وی در بخشی دیگر از سخنان خود حفظ ارزش ها و رویکردهای اخلاقی و معنوی در جامعه را وظیفه ای همگانی و ضروری اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت تلاش دولت و نهادهای مرتبط فرهنگی برای مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی گفت: دادستان های سراسر کشور موظفند با رویه های غیراخلاقی و ناهنجاری های فرهنگی که به ارتکاب جرم منتهی شده است به صورت جدی برخورد کنند.

وی با تاکید بر این که «مساله شبیخون فرهنگی دشمن را باید جدی بگیریم و بدانیم اثر شبیخون فرهنگی در سطح جهانی هر روز ابعاد بیشتری به خود می گیرد» تصریح کرد: گسترش روزافزون کانال های ماهواره ای و ازدیاد شبکه های فارسی زبان، سایت های مستهجن و کتاب های ضدارزشی قطعا به قصد قربت انجام نمی شود بلکه هدف نهایی آن نابودی ارزش های دینی و اخلاقی جامعه و حمله به بنیان خانواده هاست.

آملی لاریجانی سپس به برخی مصادیق غیرارزشی و ناهنجاری های موجود در جامعه از جمله فسادهای اجتماعی و اقتصادی، بدحجابی، توجه بیش از حد به ابزارهای ارتباطی از جمله تلفن همراه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه گاهی احساس می شود برخی خیابان های پایتخت به سالن مد بیشتر شبیه است تا خیابان و محلی برای رفت و آمد مردم و این موضوع باید بررسی شود که چنین وضعی چگونه و از قبل چه تساهلی پیش آمده است.