آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
جامعه
۱۷

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد

افزایش مبلغ وام های کارآفرینی مددجویان کمیته امداد

معاون امور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مبلغ وام های کارآفرینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد امید گفت: تا سال گذشته هر نفر می توانست مبلغ 15 میلیون تومان برای کارآفرینی دریافت کند، اما از امسال مبلغ این وام ها در اشتغال های گروهی چهار تا پنج نفره به سقف 75 میلیون تومان رسیده این در حالی است که رقم وام پرداختی به هر فرد نیز به سقف 20 میلیون تومان افزایش یافته است که پس از تائید کمیته امداد از بانک های عامل دریافت می کنند.

وی درباره بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان نیز عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به طور مشخص دو محصول فرش و صنایع دستی تولیدی مددجویان را خریداری می کند هرچند خود مددجویان نیز می توانند تولیدشان را در بازار آزاد بفروشند.

امید تصریح کرد: سال گذشته 250 میلیارد تومان برابر با 220 هزار متر مربع فرش دستباف تولیدی مددجویان امداد توسط خود این نهاد خریداری شد.

معاون امور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره منابع اشتغال در این نهاد تصریح کرد: در قانون برنامه بودجه کشور برای کمیته امداد امام خمینی 2000 میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها اعتبار در نظر گرفته شده که اکنون این رقم حدود هزار میلیارد تومان ابلاغ و 250 میلیارد تومان وصول شده که امیدواریم تا پایان شهریور بتوانیم 1500 میلیارد تومان را ابلاغ کنیم.

وی درباره عمده منابع دریافتی از بانک ها بیان کرد: این 2000 میلیارد تومان توسط 20 بانک عامل وصول خواهد شد که تاکنون عمده منابع در بانک های صادرات و ملی (هر کدام 300 میلیارد تومان) تجارت (250 میلیارد تومان) و ملت (200 میلیارد تومان) است. در حالی که برخی از بانک های بخش خصوصی نیز تا ده میلیارد تومان را نیز مکلف شده اند.