آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
حوادث
۱۹
آن سوی مرز

دستگیری 8 نفر از عاملان فرار ال چاپو

هشت نفر از عاملان فرار بزرگ ترین قاچاقچی جهان از زندان دستگیر شدند، اما جستجوی پلیس برای دستگیری قاچاقچی فراری ادامه دارد.

به گزارش فارس، فلیپه د خسوس مونیوز، رئیس مرکز تخصصی بررسی جرایم سازمان یافته مکزیک روز گذشته هشت نفر را به اتهام همدستی در فرار «خوآکین گوسمان» معروف به «ال چاپو» از زندان فوق امنیتی مکزیک دستگیر کرد. این مرکز اذعان کرد که چهار نفر از دستگیرشدگان از مقامات سابق مرکز تحقیقات و امنیت ملی مکزیک (سیزن) هستند و چهار نفر دیگر از آنها از شهروندان مکزیکی هستند که با این مقامات در راستای فرار «ال چاپو» از زندان همکاری کرده اند.

مرکز تخصصی بررسی جرایم سازمان یافته از افسران پرونده خواست تا تمام مدارک و شواهد را بخوبی مورد بررسی قرار دهند و از هیچ اقدامی برای دستگیری همدستان و عاملان فرار «ال چاپو» کوتاهی نکنند.

آرلی گومز گونزالس، رئیس دفتر دادستانی کل مکزیک پس از گذشت 49 روز از فرار «گوسمان» از زندان این کشور اعلام کرد که طی چند روز آینده جزئیات دقیق پیشرفت های محققین پرونده منتشر خواهد شد و اطلاعات مربوط به روند دستگیری همدستان وی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

جولای سال جاری(21 تیرماه) خوآکین گوسمان لوئرا معروف به «ال چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر از زندان این کشور فرار کرد.

در پی فرار بزرگ ترین قاچاقچی جهان پلیس ملی ال سالوادور، هندوراس و گوآتمالادر مرزهای کشورشان اعلام وضعیت خطر و آماده باش کرده اند تا از حملات احتمالی قاچاقچیان جلوگیری کنند.