آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
حوادث
۱۹

بازداشت مامور پلیس به دلیل کشتن سارق فراری

مامور پلیس که در عملیات تعقیب و گریز با شلیک گلوله باعث مرگ سارق جوان شده بود، با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شد.

به گزارش جام جم، بامداد پنجشنبه گذشته ماموران کلانتری جوادیه تهرانپارس در تماس با بازپرس جنایی تهران از مرگ سارق جوانی در عملیات تعقیب و گریز با پلیس در جاده دماوند خبر دادند. با حضور تیم جنایی در محل حادثه تحقیقات آغاز شد و پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت گلوله به پهلوی مرد جوان اعلام کرد. با مشخص شدن علت مرگ، تحقیق از مامور شلیک کننده آغاز شد. مامور پلیس به بازپرس جنایی گفت: ساعت 4 بامداد از طریق مرکز پیام متوجه سرقت لوازم داخل خودرو پژو 206 حوالی سه راه تهرانپارس شدم. وقتی برای بررسی موضوع به محل رفتم، دو پسر موتورسوار مشغول سرقت بودند که با مشاهده من فرار کردند. سارقان پس از دستور ایست وارد مسیر مخالف خیابان شدند، بعد از حدود یک کیلومتر به آنها رسیدم و دستور ایست دادم. پسر جوان به اخطارم توجه نکرد و برای متوقف کردن آنها گلوله ای به سمت راکب موتور شلیک کردم که آنها تعادلشان را از دست دادند و به زمین خوردند. در همین هنگام یکی از سارقان با برداشتن موتورسیکلت فرار کرد. وقتی به پسر مجروح رسیدم، او جانش را از دست داده بود.

با انجام تحقیقات، جسد پسر سارق برای شناسایی هویتش به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین با دستور بازپرس پرونده بررسی چگونگی تیراندازی و قانون به کارگیری سلاح آغاز شد.

سرانجام با مشخص شدن نحوه شلیک گلوله، روز گذشته مامور پلیس به علت اشتباه در شلیک مقصر شناخته و از سوی سجاد منافی آذر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی بازداشت شد تا تحقیقات بیشتر در این باره انجام شود.