آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۶
اقتصاد
۴

بهارستان نشینان تاکید کردند

گازرسانی به مناطق محروم در راستای توسعه عادلانه

وزارت نفت در دو سال اخیر با گازرسانی به بسیاری از مناطق محروم در راستای توسعه عادلانه و متوازن کشور گام برداشته که انجام این مهم در جهت اجرای مطالبه رهبری در سند چشم انداز 1404 است.

گازرسانی به روستاها از مولفه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای دور شدن کشور از محرومیت بوده که این مهم در سند چشم انداز 1404 نیز به آن اشاره شده است. حال با توجه ویژه وزارت نفت به این مهم و تزریق اعتبارات کارآمد دولت در راستای عملیاتی کردن پروژه های عمرانی شاهد سبز شدن بسیاری از روستاهای کشور در نتیجه استفاده از سوخت پاک هستیم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی روستای «قم رود» با اشاره به برنامه وزارت نفت برای گازرسانی به روستاها گفت: از وزارت نفت به دلیل توجه به موضوع گازرسانی به روستاها تشکر می کنم به دلیل این که انجام این مهم باعث می شود تا روستاییان با استفاده از سوخت های سهل تر برای ادامه زندگی و کار در روستا انگیزه بیشتری داشته باشند. رئیس مجلس شورای اسلامی، در این خصوص ادامه داد: در روز رای اعتماد مجلس به وزیر نفت به او تاکید داشتم که باید گاز به تمامی خانه های مردم برسد و ایشان الحمدلله جزو برنامه های خود این موضوع را قرار دادند و امیدوارم با تسریع در کار حدود 12 درصد از روستاهای فاقد گاز نیز بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت نفت در گازرسانی به روستاهای کشور، اظهار کرد: وزارت نفت در دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود تلاش چشمگیری برای تحقق مطالبات مردم و مسئولان در زمینه گازرسانی به روستاها داشته است.

امید کریمیان، نماینده مردم مریوان در مجلس، نیز با اشاره به گازرسانی به استان کردستان تصریح کرد: بیش از 80 درصد روستاهای حوزه انتخابیه بنده در استان کردستان در دولت یازدهم از نعمت گاز برخوردار شده اند. نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که وزارت نفت در دولت یازدهم با تخصیص اعتبارات کارآمد زمینه تحقق وعده های دولت قبل در گازرسانی به روستاها را فراهم کرده است، افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاهای استان کردستان با توجه به سردسیر بودن منطقه از نعمت گاز به عنوان سوخت پاک برخوردار هستند.