آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۳
جامعه
۱۳

حضور کمتر از یک درصدی مدیران زن در آموزش و پرورش

فارس| شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، حضور زنان در پست های مدیریتی آموزش و پرورش کمتر از یک درصد است. این موضوع را به آموزش و پرورش منعکس کرده ایم و منتظر هستیم تا پاسخ لازم را دریافت کنیم و در گذشته هم به همین شکل بود و فقط در بخش ابتدایی از معاون خانم استفاده شد.

مولاوردی با بیان اینکه در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بخشنامه ای داشتیم که از خانم ها بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که بعضا زنان جایگزین زنان شده اند و نه اینکه کلاکنار گذاشته شده باشند. تا جایی که لازم باشد پیگیر هستیم و به حضور زنان در این معاونت آموزش و پرورش اکتفا نمی کنیم و در هرجایی که فرصت لازم پیش آمده این تذکر را داده ایم و پیگیر هستیم.

معاون رییس جمهور درا مور زنان و خانواده در مورد درصد حضور زنان در مدیریت آموزش و پرورش گفت: هیچ جایی این شاخص به صورت کمی تعیین نشده است. در برنامه ششم توسعه به طور کلی در مورد مدیریت زنان یک شاخص 30 درصدی را تعیین می کنیم و امیدواریم تا پایان پنج سال به آن برسیم و بنابراین باید در همه جا این موضوع جاری شود.