آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۰
فن آوری
۱۹

خبر

دسترسی به اطلاعات افق آینده دنیا

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در همایش دولت الکترونیک کاربردها، فرایندها و وظایف دستگاه های اجرایی گفت: افق آینده دنیا دسترسی به اطلاعات است.

به گزارش «ایران» نصرالله جهانگرد در این همایش افزود: بازار جهانی ICT در دنیا 2600 میلیارد یورو است که از این میزان 60درصد سهم ارتباطات و 40 درصد سهم IT است. جهانگرد با اشاره به ترافیک 200 ترابیتی دیتا در دنیا، گفت: ترافیک دیتا در ایران 24 دهم ترابیت است و در تلاش هستیم با سرعت بیشتری آن را افزایش دهیم. جهانگرد با تاکید بر سرمایه گذاری تمام دنیا در این حوزه، ادامه داد: غفلت از سرمایه گذاری در این حوزه، خود را در اقتصاد نشان می دهد و امیدواریم بتوانیم شکاف موجود را با شتاب بپیماییم. رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش 5 پله ای رتبه ایران از نظر شاخص های فاوا گفت: باید دسترسی ها را افزایش دهیم. وی با اشاره به تکالیف برنامه پنجم توسعه گفت: طبق این قانون باید 18 میلیون ارتباط، 42 ترابیت ترافیک دیتا و 5 ترابیت ارتباط بین الملل در شبکه ملی اطلاعات رخ دهد که محور ابتدای دولت کمتراز 15 درصد آن محقق شده بود. وی با اشاره به طراحی شبکه ارتباطی ایران در گذشته گفت: در آستانه تغییر استراتژیک کل طراحی مخابرات کشور هستیم که در آن هر شهر از طریق سر مسیر به فیبر نوری اتصال داشته و دیگر در ارتباطات خللی ایجاد نخواهد شد.

توضیح وزیر در خصوص رفع فیلتر فیس بوک

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فیلترینگ شبکه هایی مانند فیس بوک و توئیتر قبل از دولت یازدهم صورت گرفته و اکنون در این زمینه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت هایی را مطرح کرده اند.

به گزارش ایسنا محمود واعظی درباره اینکه چندی پیش یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای این گونه اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که با ارسال نامه درخواستی از سوی وزارت ارتباطات، شبکه اجتماعی فیس بوک رفع فیلتر شود، گفت: این صحبت ها از سوی یکی از اعضای این کمیته مطرح شده و به معنای نظر کلی کارگروه مربوطه نیست. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات زمانی وارد عمل می شود که بیش از 50درصد اطمینان داشته باشد که نتیجه مثبتی حاصل می شود. در خصوص این موضوع نیز اگرچه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت هایی را مطرح کرده اند اما هنوز به طور رسمی مطلبی ارسال نشده است.