آرشیو یکشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۸۴
نفت و پتروشیمی
۱۱

هیات اقتصادی انگلیسی ها در راه تهران

لندن به پرداخت سهم درآمدهای ایران از میدان رهوم متعهد شد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر هیات اقتصادی انگلیس به ایران در 10 مهرماه خبر داد و گفت: انگلیس اعلام آمادگی کرد سهم ایران از میدان مشترک گازی رهوم را بعد از لغو تحریم ها بپردازد. امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار دیروز (شنبه، 28 شهریورماه) با آجای شارما، کاردار انگلیس که در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد در گفت وگو با «شانا» درباره مهم ترین محور این دیدار گفت: در این دیدار درباره اولویت همکاری بین دو کشور پس از لغو تحریم ها مذاکراتی انجام شد.

وی با بیان اینکه برداشت نفت از میادین قدیمی، توسعه مخازن مشترک و ازدیاد برداشت، محورهای مورد مذاکره بوده درباره اینکه آیا به موضوع میدان رهوم و پرداخت سهم ایران از این میدان نیز پرداخته شده است، گفت: انگلیسی ها اعلام آمادگی کردند پس از لغو تحریم ها سهم ایران را از این میدان بپردازند. زمانی نیا با اشاره به اینکه اگر شرکت های خارجی بخواهند با ایران همکاری کنند باید مشارکت معناداری با بخش خصوصی ایران داشته باشند، تاکید کرد: بخش خصوصی ایران با 10 سال گذشته تفاوت های زیادی کرده است، از این رو هر شرکت خارجی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید به این موضوع توجه کند.

میدان گازی رهوم یا رام یک میدان گازی کوچک فراساحلی است که توسعه مشترک آن با سرمایه گذاری مشترک ایران و انگلیس انجام شده است