آرشیو پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۱
اجتماعی
۴

حادثه منا

اولین گروه مجروحان حادثه منا وارد کشور شدند

آمبولانس های وزارت بهداشت از صبح روز گذشته وارد مهرآباد شدند و منتظر حجاج مجروح بودند تا آنها را به بیمارستان منتقل کنند. در حالی که از 3روز پیش، زمزمه های انتقال مجروحان حادثه منا به کشور شنیده می شد دیروز حوالی ساعت 4 بعد از ظهرشماری از زائران وارد کشور شدند و برای ادامه درمان به بیمارستان محب کوثر در تهران انتقال پیدا کردند.

این اخبار در حالی اعلام می شود که دبروز رئیس اورژانس کشور از ورود 7 مصدوم فاجعه منا خبر داد. دکتر صابری نیا در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سه مصدوم فاجعه منا پس از ورود به تهران به بیمارستان محب منتقل شدند و دو نفر نیز به عنوان زائران بیمار هستند و آنها نیز به بیمارستان دیگری منتقل شده اند که حال عمومی هر پنج نفر خوب است.وی افزود: چهار مصدوم دیگر فاجعه منا نیز در گرگان به بیمارستان منتقل شده اند و تحت مراقبت های کامل هستند و حال عمومی آنها نیز خوب است. رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای بازگشت حجاج تاکنون در مجموع هفت مصدوم و 18 بیمار به کشور منتقل شده اند.

مفقود و زخمی شدن 16 روحانی

براساس اعلام معاونت فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب پنج روحانی کاروان، یک معین و یک رابط از مفقودان حادثه تلخ منا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برپایه گزارش دریافتی علاوه بر مدیرامور روحانیون، سه نفر از روحانیون کاروان ها و بخش استفتائات بعثه نیز در این حادثه مجروح شدند. از بعثه مراجع عظام تقلید هم خبرمی رسد درحادثه دلخراش منا دونفر ازعلمای برجسته قم که با بعثه آیت الله سید سعید حکیم به عربستان آمده بودند مفقود شدند. همچنین سه روحانی دیگرهم که وابسته به بعثه آیات عظام موسوی اردبیلی و سید سعید حکیم هستند در فهرست مجروحان حادثه منا قرار دارند.

32 کشته و 53 مفقود حادثه منا از زائران اهل سنت هستند

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عطاران مدیر امور اهل سنت بعثه رهبر معظم انقلاب گفت: در حادثه دلخراش منا 32 زائر اهل سنت کشته و 53 نفر دیگرمفقود شدند. وی افزود: در حادثه دلخراش منا 85 زائر اهل سنت کشته یا مفقود شدند.