آرشیو پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۱
ایران شوک
۱۱

متخصصان پزشکی قانونی استان فارس اعلام کردند

عامل کشتار 5 مامور در زندان آباده روانی نیست

گروه شوک: عامل تیراندازی مرگبار زندان آباده فارس که پنج مامور را به قتل رسانده است مشکل روانی ندارد.متخصصان پزشکی قانونی در حالی مهر تایید بر سلامت روحی و روانی این سرباز جنایتکار زدند که روزهای نخست اعلام شده بود وی بیمار روانی است و حتی قرص های ویژه بیماری اش را در جیب هایش پیدا کرده اند.ساعت 7 صبح 5 مهرماه زندانیان در حال ورزش صبحگاهی متوجه تیراندازی یک سرباز از برج دیده بانی شدند.این سرباز وظیفه که مشغول نگهبانی بود ابتدا چند تیرهوایی شلیک کرد. وقتی افسر نگهبان و چند سرباز برای رسیدگی به اوضاع به حیاط دویدند سرباز ناآرام تفنگش را به سمت آنها گرفت و با رگبار پی در پی گلوله ها افسر نگهبان و چهار سرباز وظیفه زندان را کشت و یک سرباز را نیز زخمی کرد.عامل این تیراندازی پس از این پنج جنایت دستگیر شد و در گزارش های اولیه مسئولان شهر آباده علت حادثه را مشکلات روحی و روانی این سرباز اعلام کردند. این در حالی بود که برخی اطلاعات از داخل زندان نشان از اختلافات شخصی این سرباز با قربانیان داشته است. با گسترش این شایعات پرونده این متهم که یک ماه پیش از حادثه برای گذراندن خدمت به زندان آباده انتقال یافته بود به دادسرای نظامی استان فارس فرستاده شد و با دستور رئیس کل دادگستری استان، سرباز تیرانداز در نخستین اقدام برای تعیین وضعیت روانی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

محمدرضا زارع، فرماندار آباده صبح دیروز در این باره به خبرنگار شوک گفت: این سرباز مشکل روحی و روانی نداشته است. پرونده برای تحقیقات کارشناسی در اختیار قوه قضائیه، نیروی انتظامی و علوم پزشکی فارس است.

این اتفاق به علت اختلافات داخلی زندان رخ داده است.سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس نیز با تایید سلامت روانی متهم گفت: متهم در کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفته و هیچ علایمی از جنون در او مشاهده نشده است.پیشتر رئیس شورای تامین استان فارس نیز بی ثباتی رفتاری را عامل این جنایت اعلام کرده بود.در این تیراندازی جنون آمیز نوذر احمدی افسر نگهبان زندان و چهار سرباز وظیفه به نام های حسن حیدری، عرفان محمدی، صادق زنگنه و عرفان طباطبایی کشته شدند.