آرشیو پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۱
ایران زمین
۱۴

میراث و گردشگری

بازدید گردشگران «رالی پاریس تا پرسپولیس» از مازندران

گروه گردشگران «رالی پاریس تا پرسپولیس» در ادامه سفر به ایران، از مازندران دیدن کردند.

«آنا» و «پاسگال فره» زوج فرانسوی که در این سفر حضور دارند، در بازدید از چشمه باداب سورت درباره سفر به ایران گفتند: پس از سفر به تبریز، کرمانشاه، شیراز، اصفهان، دامنه زاگرس و دامغان وارد مازندران شدیم.

آنا فره درباره مردم ایران در این سفر گفت: در هر استان زمانی که نشانی رستوران را سوال می کردیم مردم اصرار داشتند به جای رستوران به منزل آنها برویم که این موضوع خیلی جالب بود.

این زوج فرانسوی اظهار داشتند: این کشور کهن سابقه چندهزار ساله و تمدن و فرهنگی بی بدیل دارد. آنا درباره چشمه سورت تصریح کرد: در مورد چشمه سورت اطلاعاتی داشتیم که آب این چشمه برای درمان روماتیسم و بیماری های پوستی بسیار خوب است اما با دیدن آن محو زیبایی های این چشمه شدم. گفتنی است این گروه با 24 دستگاه اتومبیل و 47 مسافر، 27 شهریور از مرز بازرگان وارد کشور شدند.

بازدید وزیر گردشگری ایتالیا از مجموعه پارسه- پاسارگاد فارس

شیراز - خبرنگار «ایران» وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری کشور ایتالیا از جاذبه های گردشگری و دیدنی فارس از جمله مجموعه جهانی پارسه - پاسارگاد دیدن کرد.

«داریو فرانچس کینی» و هیات همراه در این سفر از نقش رستم نیز بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت های فرهنگی، علمی، آموزشی، باستان شناسی و حوزه مرمت این سایت های تاریخی فارس آشنا شدند.

جشن بزرگ «اصفهان، شهر صنایع دستی جهان» برگزار می شود

مراسم ویژه ثبت اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی جهان، روز 11مهر برگزار می شود.

به گزارش تسنیم، «مهدی جمالی نژاد»، شهردار اصفهان اظهار داشت: اصفهان در سال 2006میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و 11 مهرماه امسال نیز در حوزه صنایع دستی به ثبت جهانی می رسد.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: حضور هنرمندان و فریختگان شهرهای مختلف کشور را به شهر زیبا و تاریخی اصفهان گرامی داشته و تمام سعی و تلاش دستگاه های ذیربط بر آن است تا این جشنواره در سطح مطلوبی برگزار شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این شهر ظرفیت گسترده ای در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته و در راستای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نیز موفق عمل کرده است.