آرشیو پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۱
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

جرمی کوربین، رهبر جدید حزب کارگر انگلیس با انتقاد از دولت های عربستان و بحرین در سرکوب شهروندان شان از نخست وزیر کشورش خواست به حمایت های چاپلوسانه و خالی از انتقاد خود از این دو کشور پایان دهد.

دولت امریکا از شناسایی 15 تسهیل کننده داعش از کشورهایی نظیر یمن، انگلیس، اندونزی، بوسنی، پاکستان، تونس، عربستان و اعمال تحریم علیه آنها خبر داد. این تحریم ها در شرایطی مطرح شده که نگرانی درباره بازگشت حدود 30 هزار شبه نظامی خارجی به کشورهای مبدا افزایش یافته است.

احمد داووداوغلو نخست وزیر ترکیه ضمن تایید آزادی 16 کارگر ترکیه ای ربوده شده در بغداد گفت: این کارگران به سفارت ترکیه در بغداد تسلیم شده اند و در سلامت کامل هستند.

سی سیامینگ، یکی از قضات ارشد چین پس از اینکه به فساد و نقض جدی انضباط سیاسی متهم شد، از عضویت حزب کمونیست محروم و از همه مشاغل عمومی برکنار شد. وی یکی از 9 معاون رئیس دیوان عالی چین بود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای با اشاره به حمله اخیر عربستان به یک مراسم عروسی که در آن130 نفر کشته شده اند از جامعه بین المللی خواست با ایجاد یک ساز وکار بین المللی مستقل هر چه سریعتر اقدام به تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر در یمن کنند.

مقام های محلی بلوچستان پاکستان احتمال حضور تروریست های داعش در ایالت بلوچستان پاکستان و یارگیری این گروه از بین بلوچ ها را رد نمی کنند. دکتر عبدالمالک بلوچ، سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان پیشتر گفته بود، نمی تواند احتمال حضور تروریست های داعش در ایالت بلوچستان پاکستان را رد کند.