آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۱
ایران
۱۵

بیش از 6000 روستا چشم به راه تانکرهای آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: هم اکنون به دلیل کمبود آب در سطح روستاها، به 6500 روستا با تانکر آب شرب منتقل می شود.

رحیم میدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در بودجه سال 92 هیچ ردیف اعتباری برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته نشده بود در حالی که از سال 93 در بودجه 200 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها مصوب شد و این رقم در سال 94 به 400 میلیارد تومان رسید. وی یادآورشد: از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آبرسانی به روستاها اختصاص داد.

میدانی با بیان این که تخصیص این مبلغ نیازمند طی فرآیندی قانونی بود که تا کنون طی شده است، اظهار کرد: در صورتی که این مبلغ تخصیص یابد، توان مالی وزارت نیرو برای آبرسانی به روستا به 2000 میلیارد تومان می رسد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تدوین برنامه جامع سه ساله برای رفع مشکل آبرسانی به روستاها با احداث مجتمع های آبرسانی خبر داد و گفت: این طرح جامع با احداث بیش از 900 مجتمع می تواند به هفت میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور خدمت رسانی کند.

میدانی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح جامع نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تخصیص مستمر دو میلیارد تومان اعتبار طی سه سال می توان گام موثری در مسیر آبرسانی و رفع مشکل آب شرب روستاها برداشت.