آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۷
زندگی
۱۳

لبخند ماندگار کودکی با سندرم داون

دنیا پرتو

لبخند زیبای کودک مبتلابه سندرم داون پس از پشت سر گذاشتن روزهای سخت مبارزه با سرطان، در نمایشگاه عکس کودکان عقب مانده ذهنی، در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از محبوب ترین پست ها معرفی شد.

سیسیلیا فرتادو پنج ساله که حدود یک سال پیش، به علت ابتلابه سرطان دستگاه لنفاوی در بیمارستان بستری و تحت شیمی درمانی قرار گرفت، هفته گذشته به همراه والدینش به نمایشگاه عکس کودکان وارد شد و در برابر نگاه های متحیر دیگران تصویر خودش را شناخت.

لورا کیل گاس، عکاس و برگزار کننده این گالری برای دومین بار لبخند زیبای سیسیلیا را پس از مشاهده قابی که درآن تصویری از او و خواهرش به چشم می خورد، ماندگار کرد و این عکس را در فیس بوک خود قرار داد. در این نمایشگاه که در جزیره «رود» به نفع کودکان عقب مانده ذهنی برگزار شد، پرتره های زیبایی از زندگی این کودکان و تلاش آنها برای زندگی بهتر به معرض نمایش گذاشته شد. لورا کیل گاس، مبدع این نمایشگاه می گوید، لبخند زیبای سیسیلیا به پرتره خودش، هزاران معنی را برای من تداعی کرد. او زمانی که به عکسی که از خودش و خواهرش آوا گرفته شده بود رسید، چهره اش بسرعت تغییر کرد و امید به فردا ها و زندگی بهتر در چشمانش جاری شد. به گفته مادر سیسیلیا این برای نخستین بار بود که او به تصویر خودش لبخند می زد و معنای آن را درک کرده بود.