آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

رونمایی از پنج اثر هنری مرتبط با شهدای شاخص

چهار اثر تصویری و یک کتاب درباره شهدای شاخص 94 با حضور سردار آزادی رونمایی شد.

در این مراسم که در جمع مسئولین فرهنگی و نواحی بسیج سپاه های استانها به میزبانی مجتمع فرهنگی هنر امام رضا(علیه السلام) مشهد مقدس برگزار شد مستند و نماهنگ «ایستاده بر موج» درباره شهید مبارزه با استکبار، نادر مهدوی رونمایی شد. همچنین در این مراسم، رونمایی کتاب «باردیگر، نادر!» تازه ترین اثر «سید قاسم یا حسینی» با موضوع زندگی و شهادت شهید نادر مهدوی که اخیرا توسط نشر فاتحان منتشر شده است، صورت گرفت.

فیلم مستند «کفشهای جامانده بر ساحل» و نماهنگ «بانوی بارانی» درباره شهید طیبه واعظی نیز دو اثر دیگری بود که رونمایی آن در این مراسم صورت گرفت.

سردار آزادی طی سخنان کوتاهی در این مراسم با تاکید بر اهمیت و جذابیت تولیدات تصویری برای نسل جوان که جنگ را درک نکرده اند گفت: امسال تلاش شد تا برای اولین بار طی سال های اخیر، تولید آثار مرتبط با شهدای شاخص سال در نیمه نخست سال 94 زیر نظر مستقیم معاونت فرهنگی انجام شود و آثار همزمان با سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی آماده عرضه گردد.

وی حمایت از نشر کتاب، تولید فیلم، پویانمایی و محصولات فرهنگی با محوریت شهدا، خانواده و سبک زندگی ایشان را از اهداف کلان بسیج عنوان کرد و افزود: خوشحالیم که این وعده محقق شد و برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان مهدوی و واعظی، شهید ضد استکباری دفاع مقدس و شهید راه عفاف انقلاب اسلامی، آثار ارزنده ای تولید و عرضه شدند. معرفی شهدای شاخص بهترین فرصت برای تمرکز چنین تولیداتی است.