آرشیو چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۲۲
اقتصاد
۴

خبر

رئیس کل بانک مرکزی پیش بینی کرد

رشد 5 درصدی اقتصاد به مدد 2 میلیون بشکه نفت

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه صندوق بین المللی پول گفت: هرچند رشد اقتصادی در سال 2015 کاهش داشته است، اما انتظار داریم در سال 2016 اقتصاد به مسیر فزاینده رشد بازگردد و رشدی حدود پنج درصد که در اولین مرحله عمدتا ناشی از افزایش تولید نفت خام بوده و انتظار می رود به حدود دو میلیون بشکه در روز برسد، ایجاد شود.

هند دومین قسط طلب نفتی ایران را پرداخت کرد

ایسنا: پالایشگاه های هندی قسط دوم 700 میلیون دلاری بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کردند. به گزارش رویترز، این قسط برای تسویه بخشی از بدهی نفتی شش میلیارددلاری هند به ایران پرداخت شده است.

مدیرعامل سایپا: هیچ تصمیمی برای ارزانی خودرو نداریم

تسنیم: مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا اتخاذ هرگونه تصمیم در جلسات مدیران خودروسازی با وزیر صنعت برای کاهش قیمت خودرو با شیب ملایم را رد کرد و گفت: کدام کالاارزان شده است که خودرو ارزان شود.

ایران چهارم اوپک ماند

ایسنا: تولید نفت ایران در ماه سپتامبر روزانه شش هزار بشکه کاهش یافت تا همچنان جایگاه چهارم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در اختیار ایران باشد.

گرانی آب در کمیسیون انرژی مجلس تایید شد

تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون انرژی برای ما روشن شد که میزان افزایش تعرفه ها به گونه ای نیست که برای اقشار آسیب پذیر جامعه که عمدتا مصرفی نرمال دارند، فشار اقتصادی به همراه داشته باشد. سیدهاشم بنی هاشمی اظهار کرد: نظر نمایندگان این است که افزایش تعرفه ها به گونه ای لحاظ شود که شیب آن برای پرمصرف ها بیشتر باشد تا به اصلاح روند مصرف بینجامد؛ در این مصوبه نیز افزایش 30 درصدی برای قشر پرمصرف لحاظ شده است.