آرشیو چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۲۲
هنر
۱۴

رونمایی آثار تناولی در اصفهان

شرق: آثار نقش برجسته «پرویز تناولی» پس از 14سال در اصفهان رونمایی می شود.

پرویز تناولی هم زمان با نصب مجسمه «تقدیس» در اصفهان (1380) که شهرداری اصفهان آن را خریداری کرد، چند تابلو نقش برجسته مسی به مردم اصفهان هدیه داد. این مجسمه ساز در این باره به ایسنا گفت: چندسال پیش، تعدادی از آثارم را به شهر اصفهان هدیه کردم، اما در این مدت در انبار شهرداری مانده بود تا اینکه به همت شاگردانم آنها را در موزه هنرهای معاصر اصفهان رونمایی خواهیم کرد. این حرکت، بدعتی است تا دیگر هنرمندان معاصر هم به شهرستان ها توجه بیشتری کنند، چون همه فعالیت های هنری در تهران متمرکز شده و شهرستان ها سهمی از آن ندارند. اگرچه فضا و امکانات در آنجا کم است، اما می توان با همت و قدمی برای شروع، زمینه های موجود در آنها را فعال کرد.

رونمایی از آثار اهدایی پرویز تناولی به موزه هنرهای معاصر اصفهان 22 مهر با حضور این هنرمند برگزار خواهد شد. در این مراسم همچنین تناولی همان روز درباره نقش موزه های هنر معاصر در تشکیل هویت شهرها در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است اخیرا مجوز خانه- موزه پرویز تناولی صادر شده است. این خانه- موزه که در دوران مدیریت محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران تعطیل شده بود، با کسب مجوز از سوی وزارت ارشاد بار دیگر بازگشایی می شود. این خانه- موزه درحالی قرار است فعالیت دوباره خود را از سر بگیرد که تناولی در چندسال گذشته درگیر بازپس گیری مجسمه هایش از شهرداری بوده است.