آرشیو چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۲۲
ورزش
۱۸

سوریان سکوتش را شکست

تمرکز نداشتم باختم

پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران بالاخره درباره ناکامی اش در رقابت های قهرمانی جهان صحبت کرد. ناکامی حمید سوریان، دارنده هفت طلای جهان و المپیک در لاس وگاس اتفاقی بود که ورزش ایران را شوکه کرد.

«نابغه کشتی فرنگی» حتی نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند و حالاپس از هفته ها سکوت در گفت وگو با تسنیم درباره دلایل ناکامی اش در آمریکا توضیح داده است.

«نمی دانم چه اتفاقی افتاد و هنوز هم نمی خواهم دراین باره فکر کنم. بعد از مسابقات جهانی به این موضوع فکر نکردم، چون یادآور خاطرات بدی است، اما باید نقاط ضعفی را که منجر به شکستم شد تصحیح کنم و برای رفع این مشکلات تلاش کنم، اما به اعتقاد من نداشتن تمرکز لازم دلیل اصلی شکست من در لاس وگاس بود». قهرمان المپیک لندن درباره اینکه برخی مدعی شده اند مسئولان فدراسیون جهانی و کمیته داوران روی نحوه مبارزاتش تمرکز کرده اند تا مانع از پیروزی او شوند، توضیح داد: «این موضوع همیشه مطرح بوده و قطعا باید رویکرد جدیدی در پیش گرفت. همیشه گفته اند برای تکرار یک اتفاق قشنگ باید با برنامه جدید پیش آمد و از آنجایی که در سیستم داوری مسندی نداریم، متاسفانه به ما سخت گیرانه نگاه می شود، اما به طور قطع این اتفاق رخ داده است. در هرحال باید با شرایط خوبی گام به میدان بگذاریم تا چنین اتفاقاتی دامن یک تیم یا شخص را نگیرد». دارنده شش مدال طلای جهان تاکید کرد تمام تمرکزش رسیدن به المپیک و کسب نتیجه در ریو است. «با این شرایط بیگانه نیستم و در المپیک 2012 نیز همین شرایط وجود داشت. سبک وزن آسیا سطح بالایی دارد و شرایط برای کسب سهمیه سخت خواهد بود. از روز اول که تمرینات را شروع کردم به امید حضور در المپیک ریو آمدم و امیدوارم برای کشتی، المپیک ریو، مثل المپیک لندن با موفقیت همراه باشد».