آرشیو پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۳
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

افت دو ریالی نرخ بانکی دلار

روز چهارشنبه نرخ دلار بانکی با دو ریال افت مواجه شد.نرخ بانکی دلار امریکا با دو ریال افت 29952 ریال تعیین شد.

هزینه 4 برابری تعمیر و نگهداری در صنعت نفت ایران

حسین سالم باغی دبیر اجرایی «دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات» گفت: به دلیل نبود یک سیستم منسجم در زمینه نگهداری و تعمیرات در صنایع نفت کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته با هزینه های 3 تا 4 برابری نگهداری و تعمیرات رو به رو هستیم که این امر در نهایت افزایش قیمت تمام شده فرآورده های نفتی را به همراه داشته است.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال آینده بسته می شود

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عملیات احداث 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر از سال 1386 در کشور آغاز شده است، گفت: در مجموع تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر به طور کامل بسته می شود.

کاهش 60 درصدی بیماری طاعون نشخوارکنندگان

داریوش جهان پیما مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی موفق شده کانون های بیماری طاعون نشخوار کنندگان را در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دهد.

کاهش بی سابقه تولید نفت شیل امریکا در ماه اکتبر

اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی کرد که تولید نفت شیل این کشور در ماه نوامبر یک کاهش بی سابقه را تجربه کند و کاهش تولید سرتاسری در این کشور وارد هفتمین ماه متوالی شود. انتظار می رود مجموع تولید نفت امریکا روزانه با بیش از 93 هزار بشکه کاهش به 1/5 میلیون بشکه در روز برسد.