آرشیو پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۳
زندگی
۱۳
بخشش

زندگی بخشی در ثانیه آخر

زاویه نخست

سه عضو بدن یک جوان 20 ساله در اصفهان که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد. مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان به ایرنا گفت: این جوان اهل فولاد شهر به نام سجاد روشندل بر اثر ایست تنفسی در بیمارستان بستری شده بود.

مریم خلیفه سلطانی افزود: این مرد جوان در تاریخ 18 مهر سه روز پس از بستری شدن دچار مرگ مغزی شد. وی ادامه داد: بیمار پس از تایید مرگ مغزی و اخذ رضایت از خانواده اش روز 21 مهر تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت. خلیفه سلطانی با بیان اینکه دو کلیه وی در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان به دو بیمار پیوند زده شده افزود: کبد وی نیز در بیمارستان نمازی شیراز به یک بیمار دیگر پیوند زده شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 29 نفر در استان اصفهان برای اهدای عضو تحت عمل برداشت اعضا قرار گرفتند. اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست. علاوه بر این اعضا، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

زاویه دوم

«عطری علوی زاده» 52 ساله اهل روستای دلی مهتاب از توابع بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه و بویر احمد با اهدا اعضای بدنش به پنج بیمار نیازمند نفس های مادرانه خود را به کالبد بیماران نیازمند دمید.

به گزارش ایرنا، مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این مادر مهربان که دچار عارضه خونریزی مغزی شده بود، دو کلیه، کبد و قرنیه هایش جدا سازی و به بیمارستان نمازی شیراز برای پیوند انتقال یافت. ساسان عباسی گفت: این هفدهمین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد است. عباسی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج فرهنگ اهدای عضو در سطح استان عنوان کرد: عملکرد رسانه ها در این راستا قابل قدردانی است. وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بین استان های کشور رتبه سوم اهدای عضو را دارد.