آرشیو پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۳
ایران زمین
۱۴

جاده «درختی»بلای جان مردم

جاده موسوم به «درختی» در مسیر ملارد- صفادشت از محدوده های حادثه خیزی است که همواره بسترساز حوادث و تصادفات متعددی بوده و همچنان به عنوان جاده ای خطرآفرین میزبان تصادف های بسیاری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی بوده است.

«سید احمد اجاق» رئیس شورای اسلامی بخش صفادشت شهرستان ملارد در گفت و گو با مهر با اشاره به لزوم رفع نارسایی های این جاده اظهار داشت: جاده ملارد- صفادشت در دایره استحفاظی ملارد قرار دارد و پیش از این نیز در مذاکراتی که با «مجتبی شاهقلیان» معاون سیاسی- امنیتی فرمانداری ملارد

داشته ایم، ضرورت بهسازی این جاده را مطرح کرده ایم. ازآنجا که بخش اعظم تردد ملاردی ها به سمت کرج و تهران بوده و میزان عبور و مرور آنها در این جاده کمتر از ساکنان بخش صفادشت است، اقدام های کافی از سوی آنها برای بهبود وضعیت موجود در این جاده عملیاتی نشده است.

«محبوب اکبری» عضو شورای اسلامی شهر ملارد هم با بیان اینکه مدیریت شهری این منطقه بارها نسبت به رفع برخی نارسایی ها در این جاده اقدام کرده و لکه گیری های متعددی در طول سال های گذشته از سوی شهرداری ملارد در این محدوده عملیاتی شده، تصریح کرد: به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ها، صرفا با لکه گیری نمی توان نقایص این جاده را رفع کرد. در سال 83 و پیرو توافقنامه ای بین اداره راه و شهرسازی و شهرداری های بخش ملارد و صفادشت، مقرر شد که نگهداری و ترمیم جاده ملارد- صفادشت از سوی مدیریت شهری این بخش ها اجرایی و عملیاتی شود، اما به دلیل ترانزیتی بودن این جاده و هزینه های سنگین نگهداری و ترمیم جاده، شهرداری ملارد از بضاعت لازم برای بهسازی و بازسازی آن برخوردار نیست. عضو شورای اسلامی شهر ملارد عنوان کرد: حل مشکل این جاده مستلزم زیرساخت های اساسی است که باوجود نامه نگاری های متعدد با اداره راه و شهرسازی شاهد اقدام خاصی در این حوزه نبوده ایم.