آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
اجتماعی
۴

تیم 60 نفره پزشکی ایران آماده ارائه خدمت به زائران حسینی در کربلا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری که دیروز برگزار شد ضمن تشریح اقدام های انجام شده در حج امسال و بویژه فاجعه منا در بخش دیگری از صحبت هایش درباره اقدام های انجام شده جهت ارائه خدمات لازم به زائران تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلاگفت: تیم پزشکی 60 نفره و همچنین 24 تن دارو جهت ارسال به نجف و کربلابرای ارائه خدمات به زائران حسینی در نظر گرفته شده است.

دکتر سید علی مرعشی با بیان اینکه ارائه خدمات در تاسوعا و عاشورا و همچنین چیدمان نیروها برای ارائه خدمات در این ایام متفاوت از ایام اربعین است اظهار داشت: از آنجا که قمه زنی در این دو روز با وجود تذکرات داده شده، متاسفانه باز هم توسط برخی انجام می شود تیم مورد نظر از هفتم محرم اعزام شده و تا یک هفته در کربلامی ماند و خدمات لازم را ارائه می دهد.

وی در توضیح پیش بینی های انجام شده جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کربلانیز گفت: ستاد مرکزی اربعین مدت هاست که تشکیل شده است. مسئولیت این ستاد نیز با بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت است. این ستاد از کمیته های مختلفی تشکیل شده است که بنا به شرایط شان فعالیت لازم را انجام می دهند. از جمله این کمیته ها، کمیته بهداشت و درمان است که مسئولیت آن در داخل کشور با وزارت بهداشت و در مرزها و داخل عراق بر عهده جمعیت هلال احمر است. داروهای مورد نیاز در این ایام در حال بسته بندی و ارسال است. سال گذشته 330 نفر برای تیم پزشکی در نظر گرفته شده بود که برای امسال پیش بینی تعداد بیشتری را داریم. آمبولانس های هوایی نیز در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه حضور خواهند داشت. وی افزود: امسال چادرهای بین راهی را به 10 چادر افزایش خواهیم داد و سپاه نیز برای برپایی بیمارستان صحرایی اعلام آمادگی کرده است. در نجف نیز علاوه بر چادرهایی که در صحن حضرت زهرا(س) برپا می شود دو مرکز شبانه روزی به ارائه خدمات لازم می پردازند. وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره بیماری وبا در عراق نیز گفت: به این منظور نیز بروشورهای آموزشی میان زائران توزیع می شود و مطالب آموزشی در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت و همچنین در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.