آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
ایران شوک
۱۱

مثلث طلایی مکزیک مخفیگاه ال چاپو

گروه شوک: «خواگین گازمن لوئرا» قاچاقچی معروف مکزیکی ملقب به «ال چاپو» بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر جهان با صورت و پایی زخمی از زندان گریخت.

خواگین با حفر تونل توانست چند ماه پیش از زندان فوق امنیتی مکزیک فرار کند و چالشی بزرگ برای پلیس مکزیک به وجود آورد.پلیس مکزیک در روزها و هفته های گذشته جست و جوی خود را برای یافتن ردی از این قاچاقچی مشهور آغاز کرد. آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی پلیس مکزیک حاکی است که گازمن به سمت منطقه کوهستانی شمال غربی مکزیک گریخته و از ناحیه صورت و پا زخمی است.پلیس مکزیک می گوید خلبانی که ال چاپو را به منطقه کوهستانی برده است، دستگیر کرده اند.

دادستان کل آرلی می گوید: خلبان بازداشت شده اعتراف کرده که گازمن را با هواپیمای کوچک به منطقه کوهستانی منتقل کرده است. ظاهرا گازمن به منطقه مثلث طلایی مکزیک که بخشی از معروف ترین منطقه تولید مواد مخدر است پناه برده و این نشان می دهد که افراد زیادی در منطقه یا به دلیل وفاداری یا ترس حاضر به کمک به ال چاپو هستند.

پلیس مکزیک تصاویری از لحظات قبل از فرار گازمن از سلولش را منتشر کرده است. او از طریق تونلی که برایش حفر شده بود توانسته فراری موفقیت آمیز داشته باشد.تونل به چراغ و دریچه های هوا مجهز بوده تا این قاچاقچی به وسیله موتور مسیر تونل را با سرعتی بیشتر طی کند.هفته گذشته پلیس مکزیک رد گازمن را در یک مزرعه در کاسالادر کوه های سیرامادره پیدا کرده بودند. آنها با ردیابی تلفن گازمن وی را ردیابی کرده بودند. تفنگداران دریایی برای نخستین بار از نزدیک مخفیگاه گازمن را یافته و با وی درگیر شده بودند و در این درگیری ال چاپو زخمی شده است.در حال حاضر صدها نفر از نیروهای پلیس به منطقه کوهستانی ارسال شده و جست و جو از خانه های محلی مردم منطقه نیز آغاز شده است.

پلیس مکزیک بیان کرد که گازمن برای فرار از زندان امنیتی مکزیک بیش از 50 میلیون دلار به نگهبانان زندان رشوه داده است.در فیلم گرفته شده از سلول گازمن دیده می شود قبل از فرار وانمود کرده که حمام می گیرد و سر و صدای زیادی از سلولش شنیده شده است.