آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
بین الملل
۲۰

گزیده اخبار

تظاهرات مادریدی ها علیه پیمان تجارت جهانی و فقر

هزاران نفر از مردم مادرید در تظاهراتی گسترده که از سوی بیش از یک هزار و 300 سازمان اجتماعی فراخوان شده بود، شنبه شب علیه پیمان تجارت جهانی و فقر و نابرابری تظاهرات کردند. در همین حال هزاران نفر نیز با تظاهرات در خیابان های شهر سن سباستین در شمال اسپانیا آزادی دو رهبر استقلال طلبان باسک را از زندان خواستار شدند.

طرح لندن علیه افراط گری

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد مبلغ پنج میلیون پوند به منظور ریشه کن کردن «سم» تروریست هایی نظیر داعش که افراد آسیب پذیر و مطرود در انگلیس را هدف قرار می دهند، اختصاص می دهد.

یکشنبه انتخاباتی در سوئیس

مردم سوئیس دیروز آرای خود را برای انتخابات پارلمانی این کشور به صندوق انداختند. آخرین نظرسنجی ها حاکی از آن است که حزب پوپولیست جناح راست ضد مهاجرت به نام «حزب مردم سوئیس» اکثریت آرا را از آن خود می کند.

کمک عربستان به ستاد کلینتون

دولت عربستان سعودی اخیرا با یک شرکت معروف لابی گر امریکایی پدستا به ریاست یکی از حامیان مالی ارشد کلینتون قرارداد همکاری امضا کرده است که این امر سوالات جدیدی را در مورد تاثیر لابی دولت های خارجی بر ستاد انتخاباتی کلینتون مطرح کرده است. طبق این قرارداد مبلغ 200 هزار دلار به عنوان «هزینه اولیه پروژه» ماه گذشته پرداخت شده و مبالغ نامشخص دیگری ظرف سال آینده پرداخت خواهد شد.